RVVH en Brielle houden elkaar in evenwicht

RVVH is er zaterdag in zijn thuiswedstrijd tegen Brielle niet in geslaagd om zich te handhaven op de tweede plaats in de eerste klasse B. De Ridderkerkers zakten na een matige wedstrijd tegen Brielle een plaatsje op de ranglijst en kunnen zich nu al gaan opmaken voor de nacompetitie. Gezien het wedstrijdverloop waarin RVVH in de eerste helft domineerde en Brielle in de tweede helft was de 1-1 eindstand terecht.

RVVH begon de wedstrijd voortvarend en kreeg al in de vierde minuut een enorme kans toen Stolk na een prima pass van Pires Tavares alleen voor de keeper op dook maar deze was net op tijd zijn goal uitgekomen om Stolk het scoren te beletten. Vijf minuten later probeerde Pires Tavares het zelf maar zijn harde schot werd door de Brieller defensie geblokt en de twee daaruit volgende corners leverden niets op. Brielle antwoordde even later middels een kopbal van Gillet maar deze kon gepakt worden door keeper Elkhuizen. In deze fase van de wedstrijd was RVVH wat beter en controleerde de wedstrijd zonder dat dit tot echt grote kansen leidde. Halverwege de eerste helft schoot Stolk net over na een goede aanval over de rechter kant via o.a. Pires Tavares en schoot Eggers een minuut later eveneens over de goal van Brielle. Na defensief geblunder bij RVVH schoot Dean Bos bijna raak en vijf minuten later schoot Zepp Jacobs bijna in maar kon keeper Elkhuizen redden. In de slotfase van de eerste helft was er nog een kans voor Brielle uit een corner maar werd de bal net naast het doel van RVVH gekopt. Ook zagen de toeschouwers nog een schot van Gino Stolk na een prima pass van Dragon op het nippertje gered worden door keeper Nigel Keehnen en twee RVVH-corners die niet het gewenste resultaat opleverden. De rust brak derhalve aan met de bekende brilstand van 0-0.

Na de thee begonnen beide teams wat feller aan de wedstrijd en schoot gelegenheidsspits Gino Boers hard over via de Brielle-keeper. De twee hieruit voortvloeiende corners leverden niets op. Een hard schot van Laurens de Witte werd nog maar net gered door Keehnen. Een corner van Brielle gaf hetzelfde beeld te zien, de keeper kon de hoge bal redelijk gemakkelijk pakken. Het spelbeeld kantelde nu duidelijk in het voordeel van Brielle. Na een goed opgezette aanval over rechts schoot Guylain Gillet net naast de goal van RVVH. Enkele minuten later volgde zo’n zelfde situatie waarbij de bal eveneens werd naast geschoten door Brielle. Uit de corner werd hard op het RVVH-doel geschoten echter Tim Elkhuizen keerde de inzet op formidabele wijze met een uitstekende save. Acht minuten voor het einde leek de beslissing in de wedstrijd te vallen. De geheel vrijstaande Luke Corner krulde de bal vanaf een meter of twintig schitterend in de kruising en dat betekende 0-1. Twee minuten later kreeg Zepp Jacobs ook nog een prima kans maar hij schoot tot opluchting van heel RVVH over het doel. RVVH zette nu aan tot een waar slotoffensief en pompte enkele malen de bal hoog in de “trechter” zonder het gewenste resultaat overigens. Twee minuten voor tijd leek Leon Steketee de gelijkmaker in te koppen, echter zijn kopbal werd door een speler van Brielle van de doellijn gehaald. Diep in blessuretijd kwam invaller Huib van Barneveldt aan de linkerkant vrij te staan en hij besloot direct te schieten en zijn schot belandde in de linkerbovenhoek onhoudbaar voor keeper Keehnen: 1-1. De gehele wedstrijd overziend was dit toch wel een terechte uitslag al was het voor Brielle toch wel een tikkeltje zuur om zo nog de winst weg te zien glippen.

RVVH – Brielle 1-1 (0-0)

82. Corver 0-1
90+4. Van Barneveldt 1-1

Scheidsrechter:  D. Vriesenga

Gele kaarten: Van Dam (RVVH), Van Dommelen en trainer Zwaan (Brielle).

RVVH: Elkhuizen, Eggers (46. El Koubai), Steketee, Dragon, Boers (85. Van Barneveldt), Van Bruggen, Ajarai (46. De Witte), Merencia (63. Van Dam), Stolk (70. Könemann), Proost en Pires Tavares.

Brielle: Keehnen, Van Heemst, Poortvliet, Piqué, Jacobs, Bos (78. El Fazazi), Van Dommelen, Godschalk, Braber, Gillet en Corver.

Door: Nico Los
Foto’s: Theo Leenheer