RVVH niet opgewassen tegen sterk Kloetinge

Ook in de thuiswedstrijd moest RVVH de winst aan de topfavoriet voor de titel laten. Kloetinge kwam, zag en overwon eigenlijk redelijk eenvoudig met 0-2.

De smadelijke en ook wel geflatteerde nederlaag in de uitwedstrijd zat bij menig RVVH-er nog in het achterhoofd, maar revanche heeft er deze middag niet ingezeten. Kloetinge was simpelweg een maatje te groot. Een uitgebalanceerd elftal dat liet zien waar hun ambities liggen namelijk de hoofdklasse. Voor de rust werd dat al uitgedrukt in diverse mogelijkheden.

En RVVH mocht keeper Tim Elkhuizen bedanken dat al niet voor rust een ruime achterstand op het scorebord stond. Met een aantal sublieme reddingen speelde hij een hoofdrol. Waar RVVH daardoor dacht enigszins gelukkig met een brilstand de kleedkamer op te zoeken, kwam men toch bedrogen uit. In de laatste minuut voor rust ging over links Thomas de Rijke goed door. Bij de achterlijn legde hij terug richting de zestien meterlijn waar RVVH de bal niet weg kreeg en Jefry Dijkstra via de kluts Kloetinge topscorer Dano Lourens een niet te missen intikker bezorgde, 0-1 ruststand.

Na de rust hoopte de thuisclub met twee wissels orde op zaken te kunnen stellen. Maar veel te snel in de wedstrijd viel eigenlijk al de beslissing. Wederom vanaf de linkerkant legde Tim de Winter de bal panklaar neer voor de schietgrage voeten van Dijkstra, die van iets buiten de zestien het net weer deed bollen, 0-2.  Kloetinge speelde daarna de wedstrijd professioneel uit. Kreeg met de Rijke nog een aardige kans en ook youngster Lourens was er na een goede solo nog dichtbij (via de kruising over). Concentratieverlies bij Kloetinge zorgde er ook voor dat RVVH nog aan een aansluitingstreffer mocht ruiken.

Maar een kopbal van invaller Brandon Könemann werd gered door keeper Mitchell Braafhart waarna Mohamed Ajarai de rebound maar net naast schoot. En in de slotminuut schoot de eveneens ingevallen Patrick Lopes Martins da Veiga maar net over. Het zou teveel geweest zijn voor de Ridderkerkers gezien het wedstrijdbeeld. Daarvoor waren de Zeeuwen nu eenmaal te sterk. Na drie minuten blessuretijd was daar dus de terechte overwinning voor Kloetinge, dat daarmee RVVH als concurrent van zich afschudde. Komende dinsdagavond ontvangt RVVH om 20.00 uur BVCB in de doordeweekse competitieronde.

RVVH – Kloetinge 0-2 (0-1)

43. Lourens 0-1
49. Dijkstra 0-2

Scheidsrechter N. Eren gaf geel aan Buist, Dieterich en Boers (allen RVVH).

Opstelling RVVH:

Elkhuizen, Eggers (46. Proost), Boers, Steketee, Dragon, Buist (46. Merencia), De Witte, Ajarai (75. Van Bruggen), Pires Tavares (60. Lopes Martins da Veiga), Stolk (67. Könemann) en Dieterich.