RVVH spectaculair langs Heinenoord

RVVH heeft de eerste punten binnen van deze competitie. In een zeker in de tweede helft spectaculaire wedstrijd won het met 4-2 van Heinenoord, dat bij rust nog leidde met 0-2.

Met goede bedoelingen begonnen de Ridderkerkers aan deze wedstrijd. Binnen het kwartier kreeg Christiaan Sprangemeijer na een voorzet van Raoul Gangadin al een eerste mogelijkheid. Even later was er DE kans op de voorsprong. Brandon Könemann werd over rechts gelanceerd en had vrij baan naar keeper Nick Vervoort van Heinenoord die echter redding bracht. Halverwege deel één kwamen de Hoeksche Waarders bijna uit het niets aan de voorsprong. Na een corner van RVVH kwam de bal voor de voeten van Jordey van Dam die met een perfecte lange bal achter de Hercules verdediging Tobi Fasanya vrij speelde. Deze zag RVVH goalie Nicky Sanders uit zijn goal komen en met een keurige lob scoorde hij Heinenoords eerste competitietreffer, 0-1. Tot die fase was RVVH goed voor de dag gekomen maar daarna knapte er iets. Net binnen het half uur kopte Remco Buist bijna de 0-2 binnen na een voorzet van links. Op de doellijn bracht Gangadin redding. De 0-2 viel echter een kwartier later wel. Op slag van rust was het Sander de Heus die met een spectaculair ogende volley vanaf de rechterpunt zestienmeter de verste hoek vond achter Sanders, 0-2. Een domper voor RVVH deze tussenstand bij rust.

Na de rust, waarin niemand nog een cent gaf voor Hercules, liep het echter allemaal anders. RVVH, met twee wissels, stroopte de mouwen op en drong Heinenoord terug. Binnen zeven minuten was daar de mooie aansluitingstreffer van Jordi Mosmans. Hij werd aangespeeld na een uitbraak met Könemann over links en kapte net voor de zestienmeterlijn zijn man uit om doeltreffend de bovenhoek te vinden, 1-2. Net voor het uur schoot de ingevallen Jesse Eggers een vrije trap van links maar net over de kruising. Maar dat bleek uitstel van executie. De tweede helft was nog maar amper halverwege of diezelfde Eggers volleyde vanaf de rechterkant de gelijkmaker binnen na een eerder afgeslagen vrije trap van Sprangemeijer, 2-2.

RVVH rook bloed en ging door. Een vrije trap van Mosmans ging maar net voorlangs en aan de andere kant schoot Noël Goossens net naast na een snel genomen vrije trap. De wedstrijd lag volledig open en boeide de aanwezigen. Könemann had de 3-2 op de schoen maar zag zijn lob eindigen op het dak van het doel. Even later was daar wel de treffer waarmee RVVH de wedstrijd naar zich toe trok. De eveneens ingevallen Tonnie Stok werd keurig vrijgespeeld en ontdeed zich eerst van een verdediger om daarna ook de keeper te omspelen en de bal in het lege doel te schuiven, 3-2. De koek bleek nog niet op want nauwelijks twee minuten later liep Tarik Yekhlef een geschampte kopbal, na een corner, van Könemann binnen, 4-2. RVVH zat op rozen en Heinenoord hing in de touwen. De wedstrijd bleef echter boeien. Sprangemeijer kreeg bij een uitbraak met drie RVVH-ers alleen voor de keeper een grote kans op meer maar Vervoort redde. Aan de andere kant schoot uit de tegenaanval de zojuist ingevallen Le-Shawn Lisse via de lat over. In de blessuretijd kreeg de ingevallen Gazar Dermedjan nog een uitgelezen kans op meer voor de Ridderkerkers maar weer redde Vervoort. Niemand in Ridderkerks kamp die daar om maalde. Na ruim 90 minuten bleek de eerste buit binnen voor RVVH.

05-10-2019: Voetbal: RVVH v Heinenoord: Ridderkerk 1e klasse seizoen 2019-2020 L-R Spelers RVVH vieren de 2-2

Een waar spektakelstuk leverde RVVH uiteindelijk dan de eerste driepunter op. Een wedstrijd die zeker in de tweede helft van de eerste tot de laatste minuut boeide. Er gebeurde veel met aan beide kanten fraaie goals. Eens temeer een reden om volgende week weer de Sportlaan te bezoeken wanneer RVVH wederom thuis speelt. Dan is Forum Sport de tegenstander.

RVVH – Heinenoord 4-2 (0-2)

1. Fasanya 0-1
    45+1. De Heus 0-2
  2. Mosmans 1-2
  3. Eggers 2-2
  4. Stok 3-2
  5. Yekhlef 4-2

Scheidsrechter F. Berg gaf geel aan Steketee (Heinenoord) en Celen (RVVH).

Opstelling RVVH:
Sanders, Yekhlef, van Valen, Mosmans, Gangadin (46. Eggers), Sprangemeijer, Celen, Merencia (86. Dermedjan), Brand, Könemann en Sönmez (46. Stok)..

Foto’s: Wessel Dekker