RVVH speelt met Bolnes: 0-12

In het kader van het Ridderkerk Toernooi voetbal had woensdag 17 augustus 2022 gastheer RVVH aan Bolnes amper tegenstand. Het scorebord kon het zelfs niet meer aan, want eersteklasser RVVH won met maar liefst 0-12 van vierdeklasser Bolnes.

Voor aanvang van de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden vanwege het recente overlijden van RVVH-leden Bas Krouwel en Leen van der Spoel. Meteen al in de openingsfase van het duel wilde RVVH het verschil maken en dat lukte vrij aardig. In de zesde minuut opende Guytano Dos Santos de score met een strak schot van net buiten de zestien in de verre hoek: 0-1. Drie minuten later tikte Huib van Barneveld vanuit een scrimmage voor het doel van Bolnes de bal slim binnen: 0-2. Weer drie minuten later stond het al 0-3. Guytano Dos Santos profiteerde van een fout van Ronald Vrolijk bij Bolnes, nadat zijn medespelers hem keurig voor het doel bedienden. Doelman Mike Hamstra was tot dat moment vrij kansloos, maar kon daarna nog een flink aantal keren goed redding brengen voor Bolnes.

In de 19e minuut kopte Remco Buist van dichtbij tegen zijn oude club de 0-4 binnen. Twee minuten later was het al weer 0-5 door Philip Dragon die uit een kort genomen corner in de verre hoek schoot. Daarna wist Mike Hamstra weer op te vallen in het doel van Bolnes met een paar prima reddingen. Maar ook hij kon niet in het slot van de eerste helft nog twee treffers van RVVH voorkomen. In de 40-ste minuut was het Gino Stolk die dwars door het centrum kon doorgaan en de 0-6 aantekende. Twee minuten later bepaalde Guytano Dos Santos de ruststand op 0-7 door een van de achterlijn teruggelegde voorzet hard binnen schoot.

In de tweede helft leek het tempo een beetje uit het duel te verdwijnen. De neerdalende regen zorgde er ook voor dat het aanwezige publiek zich concentreerde op de tribune. Pas in de 58-ste minuut konden het thuispubliek weer juichen. Levi Hoogendoorn kopte een hoekschop van dichtbij binnen: 0-8. Drie minuten later schoot Ray Kroon vanaf de rand van de zestien de bal hard in de touwen: 0-9. Weer drie minuten later was het Gino Stolk die trefzeker was vanaf de zestien: 0-10.

In de 67-ste minuut leek Bolnes op weg naar een eretreffer. Invaller Given Brunswijk gaf vanaf de linkerflank een geweldige voorzet op Hasan Sakar, maar dicht schoot van dichtbij met een volley de bal over de ballenvanger. Daarna bracht Ray Kroon met de 0-11 en een fraaie geslalomde 0-12 de eindstand op het scorebord.

Opstelling Bolnes: Mike Hamstra, Quinten de Jong, Ronald Vrolijk, Nick van Dijk, Emre Tasdemir, Kawa Nabard, Inam Qulijev, Burak Dogan, Hasan Sakar, Nourdin Ait Lachen en Murat Gok. Wissels: Hein Wegner, Leandro Lopes, Adem Akbulut, Jailson Dos Santos, Given Brunswijk, Yasin Soyturk, Giv Kalpoe en Sefa Yen.

Opstelling RVVH: Tim Elkhuizen, Mauro Kloppert, Leon Steketee, Philip Dragon, Guytano Dos Santos, Papito Merencia, Shamir de Jesus, Huib van Barneveld, Remco Buist, Jessie Proost en Tayren Bouwmeester. Wissels: Gino Boers, Gino Stolk, Ray Kroon, Kristijan Nikolic, Menno van de Male, Bo Terlouw en Levi Hoogendoorn.

Door deze uitslag staat RVVH aanstaande zaterdag om 14.30 uur in de finale tegen Slikkerveer en speelt Bolnes om 12.00 uur tegen Rijsoord om de derde en vierde plaats van het Ridderkerk Toernooi.

Foto’s: Roelie ’t Jong