RVVH speelt zich veilig tegen Brielle

RVVH deed zaterdag in zijn thuiswedstrijd tegen Brielle wat het moest doen en dat was de wedstrijd winnen. Daarnaast waren de Ridderkerkers nog wel afhankelijk van de andere uitslagen in de eerste klasse B. Door het verlies van BVCB en het gelijkspel van Westlandia konden de Ridderkerkers zelfs nog op doelsaldo  twee plaatsen stijgen op de ranglijst en zo de competitie beëindigen met een tiende plaats. Westlandia en Deltasport zijn veroordeeld tot het spelen van de nacompetitie.

Het al veilige Brielle was niet naar Ridderkerk gekomen om de wedstrijd zomaar weg te geven. Integendeel zelfs, het eerste gedeelte van de eerste helft waren zij de bovenliggende partij. Afgezien van een terecht wegens buitenspel afgekeurde goal van Könemann waren de eerste kansen voor Brielle. Zo moest keeper Levestone redding brengen bij een hard schot van Brielle op het doel van RVVH en was Brielle veel meer in balbezit. Na ruim een kwartier spelen kantelde de wedstrijd enigszins. Zo pakte keeper Hoornweg een harde inzet van De Jesus ten koste van een corner maar deze leverde niets op. Een schot van Sönmez vanaf links werd door Könemann verlengd maar hij zag zijn inzet geblokt worden evenals de inzet van Merencia na de rebound. Een corner van Brielle leidde tot een gevaarlijke counter via Könemann en Proost maar het uiteindelijke schot van RVVH’s topschutter werd via de vingertoppen van de keeper en de lat tot corner verwerkt. Zo golfde het spel aardig heen en weer en werd de wedstrijd wat beter en leuker om te zien. Halverwege de eerste helft rukte Jesse Eggers vanaf het middenveld op en kon dankzij zijn werklust en inzet tot een schot komen wat via de linkerpaal in het doel ging: 1-0. RVVH haalde opgelucht adem en wilde nu meer. Een vrije trap van Sönmez vanaf rechts kon door Swart net niet goed ingekopt worden waardoor de kans verloren ging. Enkele minuten later schoot Jeffrey Duijnstee van grote afstand hard op het doel van RVVH maar Levestone kon de bal goed stoppen. Even later probeerde Godschalk het namens Brielle nog eens maar zijn schot ging hoog over. Een minuut of zeven voor rust gaf Sönmez een uitstekende dieptepass op Shamir de Jesus die deze bal prima beoordeelde en hem goed inschoot: 2-0. Met deze stand brak ook de rust aan.

De tweede helft begon bijna net zo als de eerste. Brielle wilde de wedstrijd niet zomaar prijsgeven en zette veel druk waar RVVH  veel problemen mee had. Een vrije trap van Brielle vanaf links werd door El Koubai weggekopt en de rebound ging maar net over. Na enkele fouten in het hart van de RVVH-defensie kon Duijnstee de bal oppikken en de bal in de rechterhoek schieten: 2-1. Even wankelde RVVH maar het moet gezegd worden dat zij ook vele kansen kreeg maar hier niets van kon verzilveren. Zo zag Könemann zijn inzet na een prima pass van Eggers gestopt worden door keeper Hoornweg en zag Merencia ook zijn inzet gered worden door de deze middag uitstekend op dreef zijnde keeper. Ook Brielle kreeg zijn kansen via Santos Silva en enkele corners waarbij Duijnstee en Bekker zich nadrukkelijk meldden. Halverwege de tweede helft verzuimde RVVH uit te lopen naar 3-1. Könemann ging alleen op keeper Hoornweg af maar deze redde opnieuw ten koste van een corner. Uit deze corner werd hard op het doel geschoten maar weer redde Hoornweg. Opnieuw volgde een corner en nu haalde Könemann met een omhaal hard uit en weer redde Hoornweg. Het leek wel of die derde goal er niet in mocht. Ook Merencia kwam na een dieptepass weer alleen voor de keeper maar weer redde Hoornweg. Aan de andere kant bleef Brielle gevaarlijk met zijn counters. Via Niels Bekker en Jeffrey Duijnstee ontstonden er enkele gevaarlijke situaties voor het doel van RVVH maar de kansen werden niet benut. Vijf minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd werd de wedstrijd beslist. Könemann mocht op een diepe bal en het randje van buitenspel doorgaan van arbiter Van den Helder en nu lukte het hem wel op keeper Hoornweg te passeren: 3-1. Een uitslag die voor RVVH zorgde voor enorme opluchting omdat hierdoor de nacompetitie kon worden ontlopen. RVVH is volgende seizoen weer gewoon eerste klasser !

RVVH – Brielle  3-1 (2-0)
22. Eggers 1-0
38. De Jesus 2-0
52. Duijnstee 2-1
85. Könemann 3-1

Scheidsrechter: B. van den Helder

Gele kaart: geen

RVVH: Levestone, El Koubai, Swart, Eggers, Boers, Mosmans, Proost, Merencia, Sönmez (82. Sprangemeijer), De Jesus (75. Fortes) en Könemann.

Brielle: Hoornweg, Godschalk, Mendes Fernandes, Van den Berg, Spoel (84. De Borst), Corver, Duijnstee, Stolk (71. De Blok), Soares (46. Santos Silva) , Van Dommelen en Bekker.

Door: Nico Los