RVVH verliest laatste slechte competitiewedstrijd

RVVH maakte een slechte beurt in de laatste reguliere competitiewedstrijd. Thuis werd tegen Terneuzense Boys een verdiende 1-3 nederlaag geleden. De gasten verzekerden zich hiermee voor weer een jaar in de eerste klasse.

RVVH had dus een slechte generale repetitie in de aanloop naar de nacompetitie, die volgende week (11 juni) start met de uitwedstrijd om 14.30 uur in Waardenburg tegen WNC. Deze ploeg eindigde als één na hoogste periodekampioen van de eerste klasse C. De eerste helft was van beide kanten zeer magertjes of misschien wel slecht te noemen. Pas in de laatste fase voor de rust gebeurde er iets wat noemenswaardig genoemd mocht worden. Daarvoor was het veel balverlies aan beide kanten en slordig spel. In de 36e minuut kwam RVVH aan de leiding. Een vrije trap van Sanzio Dieterich werd breed gelegd door Gino Boers, waarna Jordey van Dam simpel kon binnentikken, 1-0. Dat was gelijk zijn laatste actie, want hij werd met een applauswissel vervangen door Remco Buist vanwege zijn allerlaatste competitiewedstrijd in zijn carrière. Van Dam hangt zijn schoenen na de nacompetitie definitief aan de wilgen. Amper twee minuten later was het weer gelijk. Glenn Michielsen profiteerde van niet resoluut wegwerken bij RVVH achterin na een corner en de gevolgde scrimmage, 1-1. Dit werd ook de ruststand.

Direct na de rust met drie wissels aan RVVH zijde, scoorden de Zeeuws-Vlamingen alweer. Daarmee keerden ze de wedstrijd. Na een vrije trap vanaf links van Remon de Vlieger ging het bij RVVH achterin weer niet goed en viel de bal voor de voeten van Mitchell de Nooijer die de 1-2 binnen prikte. Rick Gort had daarna bijna de 1-3 gemaakt, maar mikte net naast. Aan de andere kant kreeg de vrijstaande Sanzio Dieterich een aardige kopkans, maar hij kopte naast na een voorzet van links. De Nooijer probeerde het met een gevaarlijk hard schot maar keeper Tim Elkhuizen bokste de bal weg. Net voor het uur viel de beslissing. Miroslav Peric werd aan de linkerkant weg gestuurd en kon alleen op Elkhuizen af, die hij dan ook in de verre lage hoek verschalkte, 1-3. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. RVVH geloofde het wel. De tweede plek bleek onbereikbaar geworden omdat Nieuwenhoorn voor stond en Terneuzense Boys liet duidelijk merken dat zij aanspraak wilden en mochten maken op de overwinning. De wil bij hen om te winnen was duidelijk groter dan bij de matig acterende thuisploeg. Rick Gort vond echter Elkhuizen nog op zijn weg en aan de andere kant waren er nog mogelijkheden voor Boers (geblokt) en invaller Gino Stolk (over). Ook de ingevallen Brandon Könemann probeerde via links nog iets te forceren maar keeper Nando Pijnenburg redde met moeite. Zo ging de wedstrijd naar het einde toe en leek iedereen het wel goed te vinden. Na enkele minuten toegevoegde tijd blies scheidsrechter M. Streef de wedstrijd naar het verleden en vierde Terneuzense Boys hun terechte overlevingsfeestje.

RVVH – Terneuzense Boys 1-3 (1-1)

36. Van Dam 1-0
38. Michielsen 1-1
47. De Nooijer 1-2
59. Peric 1-3

Scheidsrechter M. Streef gaf geel aan Van Troost en B. Gort (beiden Terneuzense Boys).

Opstelling RVVH:
Elkhuizen, Eggers (46. El Koubai), Steketee, Boers, Dragon (46. Ajarai), Proost, Merencia, Pires Tavares (46. Stolk), De Witte (62. Könemann), Van Dam (36. Buist) en Dieterich.

Door Theo Leenheer