RVVH verliest van effectief SHO

De wedstrijd van RVVH tegen SHO werd beslist op het effectief benutten van kansen. Waar RVVH het op dit belangrijkste onderdeel van het voetbalspel liet afweten, lustten de Oud Beijerlanders hier wel pap van en konden na een 2-1 ruststand de wedstrijd uiteindelijk met een verdiende 2-4 winst afsluiten.

De eerste helft van de bij vlagen aantrekkelijke wedstrijd ging gelijk op al oogde het veldspel van titelkandidaat SHO iets beter. Zij kregen dan ook de eerste kans waarbij Bob Vermunt  de bal panklaar legde voor Giovanni Breevaart maar deze zag zijn schot net naast gaan. De eerste corner van RVVH na een kwartier spelen leverde ook niet het gewenste resultaat op. Twee minuten later was het ineens raak toen Mahmut Sönmez vanaf rechts een lange bal op Gino Boers gaf, die na mistasten van Danny Kerpel in het hart van de SHO-defensie de bal zo in het doel van SHO kon lopen: 1-0. Enkele minuten later schoot Fortes net naast de goal van SHO na een prima aanval op snelheid over links. Vijf minuten later mocht SHO een corner nemen waarbij de bal door iedereen in het centrum werd gemist maar niet door Bob Vermunt die geheel vrijstaand de bal goed kon drukken en de bal zuiver in het doel schoot: 1-1. Een minuut later kregen zowel Merencia als Sönmez een prima kans op een goal maar keeper Konings redde twee keer fraai. De hieruit ontstane corners leverden niets voor RVVH op en Merencia zag nog een schot van hem niet veel later hard over de goal van SHO gaan. Een kwartier voor rust kwam RVVH toch weer op voorsprong door een fraaie omhaal van Brandon Könemann die al dan niet in buitenspelpositie verkeerde. Scheidsrechter Takacs keurde de treffer goed na twijfelend optreden van zijn assistent. Vijf minuten later mikte Robin Winkels op de paal na een corner van SHO en goed doorkoppen van Vermunt. Het laatste wapenfeit voor rust was van Merencia die zijn harde schot over het doel van SHO zag gaan. Ruststand derhalve toch wel enigszins verrassend 2-1.

Direct na de thee kreeg Könemann een enorme kans na een goede voorzet van Sönmez maar hij miste geheel vrijstaand voor het doel deze prima mogelijkheid op 3-1. Ook zag hij enkele minuten later een te zacht schot van hem gemakkelijk gepakt worden door de keeper van SHO. SHO ging nu wat meer druk zetten op RVVH om wat aan de achterstand te doen en dat bood natuurlijk mogelijkheden in de counter. Zo kwam Jardel Drenthe uitstekend door over de linkervleugel maar kon keeper Konings redding brengen op zijn inzet. Twee minuten later volgde het kantelpunt in de wedstrijd. Een mooie aanval over rechts bracht Sönmez in vrije positie voor het doel van SHO maar in plaats van hard in de hoek te schieten stiftte hij de bal over het doel van SHO en ging de prima kans verloren. Twee minuten later was het aan de andere kant ineens raak toen Breevaart na een klutsbal in het zestienmeter gebied en de bal eerst op de paal ging toch kon intikken: 2-2. Enkele minuten later schoot Ricky Bokhoven net naast de goal van RVVH na een goede aanval. Nog geen minuut later volgde een messcherpe counter van SHO over de linkerkant van het veld en zag Ingmar van Bruggen zijn prima voorzet door Bob Vermunt in de kruising gekopt worden: 2-3. Twee minuten later zag Könemann zijn inzet via verdediger Kerpel op de paal belanden en leverde de hieruit ontstane corner niets op. Weer een minuut later volgde een snelle counter van SHO over links. Ricky Bokhoven gaf prima voor op invaller Joost Both die uitstekend afrondde: 2-4. Met nog een kwartiertje te spelen was de wedstrijd gespeeld en liet SHO het zelfs na om de 2-5 aan te tekenen: Both schoot geheel vrij voor doel naast terwijl naast hem nog twee medespelers ook geheel vrij stonden. Door de andere uitslagen van deze speelronde mag SHO zich nu koploper noemen van de Eerste Klasse B. Voor RVVH resten in feite nog 7 finalerondes in de strijd tegen het degradatiespook.

RVVH – SHO  2-4 (2-1)
17. Boers 1-0
24. Vermunt 1-1
30. Könemann 2-1
70. Breevaart 2-2
74. Vermunt 2-3
76. Both 2-4

Scheidsrechter: G. Takacs

Gele kaarten: geen

RVVH: Elkhuizen, Drenthe J., Swart, Eggers, Boers (78. Luksch), Proost (86. Van Prooijen), Merencia, El Koubai (76. De Jesus), Fortes, Sönmez en Könemann.
SHO: Konings, Bison, Lima, Van Bruggen, Bokhoven, Breevaart (72. Both), Vermunt, Angel Queijo, Kerpel, Winkels (62. Rijsdijk) en Huisman (87. De Pender).

Door: Nico Los
Foto: Theo Leenheer