RVVH verovert derde periodetitel na achtste zege op rij

RVVH is periodekampioen geworden na de 1-4 zege, rust 0-2, bij CVV Zwervers. De gastheren degradeerden daardoor naar de tweede klasse, terwijl de Ridderkerkers in het spoor bleven van het ook winnende Heerjansdam.

RVVH begon goed aan de wedstrijd en stond na drie minuten op voorsprong. Via de linkerkant was Philip Dragon opgestoomd en hij plaatste de bal naar Everton Pires Tavares die het gaatje vond achter keeper Yordi Godijn, 0-1. Na een dik kwartier was Gino Boers dichtbij de volgende goal, maar redde Godijn. Daarna dicteerde RVVH wel de wedstrijd met snelle combinaties maar leverde dat relatief weinig op. Enkele minuten voor rust werd CVV Zwervers zelfs gevaarlijk door Melivai Krolis, die zijn inzet vanaf links gekeerd zag door Tim Elkhuizen. Uit de snelle tegenaanval werd via de linkerkant Guytano dos Santos gelanceerd en die ontdeed zich van enkele tegenstanders om vervolgens ook Godijn te verschalken, 0-2 en ook de ruststand.

Na de rust een ander wedstrijdbeeld. RVVH leek het wel te geloven en kreeg binnen vier minuten de rekening gepresenteerd. Krolis kopte een goede voorzet van rechts van Giovanni Santos Boaventura binnen, 1-2. Daarna een slechte voortzetting van RVVH in het vervolg van de tweede helft. CVV Zwervers werd het initiatief gelaten en de Ridderkerkers moesten terug. Een verre vrije trap eindigde op de kruising, maar meer groot gevaar leverde het verder niet op. RVVH bleef volharden in slordig spel en leek daarmee zichzelf een slechte dienst te bewijzen. Maar zoals vaker dit seizoen bleek de slotfase weer goud waard. Nadat Boers maar net naast had geschoten na een combinatie met de ingevallen Shamir de Jesus en Gino Stolk was het in de laatste minuten weer raak. Een wederom snelle omschakeling bezorgde de bal via Dragon bij De Jesus die via links goed doorging. Hoewel zwaar gehinderd bezorgde hij de bal bij de vrijstaande en eveneens ingevallen Remco Buist die de 1-3 aantekende. In slotminuut werd het ook nog 1-4 nadat De Jesus knap was weggestoken door Dos Santos wederom over links. De Jesus stak de zestien in en liet keeper Godijn weer kansloos. Daarmee kwam de belangrijke winst weer bij RVVH terecht. Dat gaat nu volgende week hopen op een stunt in Heerjansdam van CVV Zwervers waar RVVH zelf Terneuzense Boys ontvangt. Nacompetitie of toch …………..

CVV Zwervers – RVVH 1-4 (0-2)

Pires Tavares 0-1

Dos Santos 0-2

Krolis 1-2

Buist 1-3

De Jesus 1-4

Scheidsrechter R. Lochtenberg gaf geel aan Raphael (CVV Zwervers).

Opstelling RVVH:
Elkhuizen, Proost, Eggers, Steketee, Dragon, Niamut, Ajarai (59. El Koubai), Dos Santos, Pires Tavares (59. De Jesus), Boers (75. Buist) en Stolk (87. Bout).