RVVH verrast met oefenzege

RVVH verraste dinsdagavond 8 februari 2022 menig voetballiefhebber in de regio. Op bezoek voor een oefenwedstrijd bij Excelsior Maassluis wonnen de mannen van trainer Kevin Vink met 1-2. De thuisclub had wel veel balbezit maar wist verder weinig kansen te creëren en RVVH kwam er mondjesmaat toch ook uit. Tien minuten voor rust echter was een Ridderkerkse aanval doeltreffend. Via de rechterkant gaf Sanzio Dieterich de bal voor, waarna de bal half kon worden weggewerkt. De afgeslagen bal werd vanaf de rand van de zestien vervolgens met een welgemikte trap van Everton Pires Tavares in het doel geschoten, 0-1.

Na de rust met aan beide kanten ook wat wissels hielden de Ridderkerkers goed stand om er af en toe ook weer niet ongevaarlijk uit te komen. Zo’n 20 minuten voor tijd werd de stand dan ook verdubbeld toen Mohamed Ajarai de 0-2 binnen werkte. Deze stand stond slechts enkele minuten op het bord, omdat Kaylan Muis de aansluitingstreffer binnen kopte. In het laatste kwartier kwamen er nog wel kansen voor de tweede divisionist maar hield de RVVH defensie knap stand om vervolgens als winnaar van het veld te stappen.

Excelsior M. – RVVH 1-2 (0-1)

35.Pires Tavares 0-1
71.Ajarai 0-2