RVVH verslaat Rijsoord met 0-4

De finale van het Ridderkerk Toernooi werd op zaterdag 15 augustus 2020 gespeeld op het terrein van S.V. Slikkerveer tussen Rijsoord en RVVH. De Hoofdklasser Rijsoord had doordeweeks Bolnes verslagen met 5-2 en RVVH was zelfs met 7-0 Slikkerveer de baas.

Meteen al in de openingsfase was RVVH al dreigend voor het doel van Rijsoord. In de derde minuut was de eerste kans van de wedstrijd voor Mike van Dongen, die namens RVVH op het doel schoot van zijn oud ploeggenoot Mitchel van der Spoel, die de bal keurig pakte. In de zevende minuut was het al wel raak voor RVVH. Mo Ajarai kreeg vanuit een scrimmage voor het doel de bal en haalde meteen uit: 0-1. Hoofdklasser Rijsoord probeerde daarna meteen iets terug te doen tegen eersteklasser RVVH. Tevyn Biekman zag zijn schot in de dertiende minuut naast getikt door Tim Elkhuizen. Uit de corner die volgde van Biekman kopte Menno Vooges via een verdediger over. Daarna trok RVVH het initiatief weer naar zich toe. In de 27-ste minuut kopte Brandon Konemann op de paal en schoot hij de rebound naast. Twee vrije trappen van Sanzio Dieterich werden beide keren goed gepakt door Mitchel van der Spoel. Maar in de slotminuut van de eerste helft maakte Sanzio Dieterich uit een goed lopende aanval over meerdere schijven bij de tweede paal eenvoudig binnen: 0-2. Dat was tevens de ruststand.

In de tweede helft ging het tempo wellicht door de warmte flink omlaag. Het veldspel speelde zich vooral af op het middenveld, zonder dat beide ploegen gevaarlijk werden. Het duurde tot de 58-ste minuut voor de eerste echte kans ontstond. Ibrahim el Koubai zette strak voor vanaf de rechterflank op Brandon Konemann, die de bal verlengde naar Sanzio Dieterich, maar die schoot over. Pas een kwartier voor tijd kwam er verandering op het scorebord. Een diepe pass van achteruit op de net geen buitenspel staand Sanzio Dieterich, die voor het doel breed speelde op de vrijstaande Brandon Konemann. Laatstgenoemde kon de bal eenvoudig in een leeg doel schieten: 0-3. Vijf minuten later schoot Brandon Konemann hard bij de eerste paal op doel, maar Mitchel van der Spoel redde goed. De laatste kans in de tweede helft voor Rijsoord was voor Tevyn Biekman, die vanaf de rand van zestien een vrije trap voor het doel slingerde, maar Tim Elkhuizen ranselde de bal goed weg. In de laatste minuut was het slotakkoord voor RVVH. Ibrahim el Koubai zette goed voor vanaf de rechterflank en Brandon Konemann scoorde zijn tweede van de dag en zijn vijfde van dit toernooi: 0-4. Dat werd ook de eindstand, zodat RVVH wederom als winnaar van het Ridderkerk Toernooi kon worden uitgeroepen.

Opstelling Rijsoord:
Mitchel van der Spoel, Leon v.d. Heerik, Donovan Lioe Anjie, Claudio Barros, Menno Vooges, Maily Lopez, Gianni Straal, Danny Haasdijk, Chris Promes, Danillo Alkema en Tevyn Biekman. Wissels: Ronan v.d. Tak, Chantley Job, Jochem Bakker, Brian Heijman en Christian van Wijngen.

Opstelling RVVH:
Tim Elkhuizen, Romain van Bruggen, Mike van Dongen, Leon Steketee, Gino Boers, Brandon Konemann, Papito Merencia, Sanzio Dieterich, Mo Ajarai, Ibrahim el Koubai en Chris Sprangenmeijer. Wissels: Kristijan Nikolic, Huib van Barneveld, Shamir de Jesus, Remco Buist, Jesse Eggers, Jordi Mosmans, John van Vught en Leroy Nijgh.

Foto’s: Roelie ’t Jong