RVVH vrouwen verliezen derby van SSS

Op voorhand was de wedstrijd tussen SSS en RVVH er één om maar uit te kijken. De derby tussen de ploegen uit Klaaswaal en Ridderkerk worden altijd op het scherpst van de snede gespeeld. Deze editie viel wat dat betreft wat tegen. Slechts 20 minuten lang was het een spannende strijd waarin SSS met 4-2 aan het langste eind trok.

De eerste helft was duidelijk voor de bezoeksters uit Ridderkerk. 45 minuten lang was het eenrichtingsverkeer richting het doel van SSS. De kansen die RVVH creëerden werden echter niet in doelpunten omgezet maar op paal, lat of naast het doel gewerkt. SSS haalde opgelucht adem toen scheidsrechter van der Poel voor rust floot.

De tweede helft leek de wedstrijd meer in evenwicht. De strijd werd vooral op het middenveld uitgevochten. In de 65e minuut was het Celine de Jong, notabene wonende in Ridderkerk, die SSS op voorsprong bracht. Viviane Verheijen bracht RVVH met een fraai afstandsschot vijf minuten later weer langszij.  De wedstrijd was los.

In de 75e minuut gaf scheidsrechter van der Poel SSS een penalty die door Paulien Kraaijeveld (ex RVVH)  feilloos achter keepster Lisette Snel werd geschoten. Een minuut later weer een strafschop. Nu voor RVVH. Jennifer Oliveira schoot de ploeg weer langszij.  De vrouwen van SSS haalden meer energie uit de spanning. Stef Valk, ook al een oud RVVH speelster, counterde naar de 3-2   Demi van Oudenaren profiteerde van de ruimte die ontstond door de aanvalsdrift van RVVH en tekende 5 minuten voor tijd de 4-2 aan.

Het venijn zat dus duidelijk in de staart van deze topklasse wedstrijd. SSS neemt de vijfde plaats over van RVVH. De laatste vier wedstrijden zullen zowel voor SSS als voor RVVH in het teken staan van die vijfde plaats. De top vier van Nederland is voor beide ploegen te hoog gegrepen. FC Eindhoven zal ook nog een gooi doen naar de titel ‘best of the rest’.

Foto: Jan Pott