RVVH wint Ridderkerk Toernooi

Op de finaledag van het Ridderkerk Toernooi heerste een vreemde stemming onder de bezoekers na het wegblijven van sv Bolnes. Rijsoord kon zodoende haar wedstrijd om de derde en vierde plaats niet spelen en had ter elfde uren een oefenduel tegen sc Feyenoord kunnen inplannen, die met 2-3 werd verloren aan de Vlasstraat.

Aan de Sportlaan werd wel nog de finale gespeeld tussen gastheer en titelverdediger RVVH en Slikkerveer. Beide teams hadden zich eerder deze week met riante overwinningen geplaatst voor de finale. In de openingsfase trok RVVH het initiatief naar zich toe en was het Slikkerveer dat voor de snelle tegenaanval ging. De eerste kans was ook voor Slikkerveer, waarbij Chevillio Halden de diepte zocht bij Ronald Capelle, die de bal net niet voorbij de uitkomende Tim Elkhuizen kreeg. Daarna was een lange periode balbezit voor RVVH, dat zich verder ook geen kansen wist te creeren. Pas na een half uur spelen kwamen er kansen voor RVVH via Wouter Swart (kopbal), Papito Merencia (zijnet) en Siebren Hoekstra (over). De grootste kans van de eerste helft was voor Ronald Capelle, die in de 37-ste minuut zijn tegenstander uitspeelde en in de korte hoek schoot. Via de vingertoppen van Tim Elkhuizen en de paal ging de bal echter net naast.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde met een verdedigend Slikkerveer en een rondspelend RVVH. In de 53-ste minuut was het plots raak. Invaller Kader Diop zette voor vanaf de rechterflank, waarna Siebren Hoekstra in het centrum de bal hard in de touwen kopte: 1-0. Ondanks dat het een zeer sportief duel was gaf scheidsrechter Melvin Vink in de 62-ste minuut aan de net 30 seconden in het veld staande Steven de la Rambelje een direct rode kaart, nadat deze te laat was bij een verdedigende actie. Slikkerveer moest zodoende verder met tien spelers. Daarna kreeg RVVH kansen om de voorsprong verder uit te breiden via Wouter Swart (kopt naast), Gino Boers (schiet naast) en Wouter Swart (schiet over). Pas in de 84-ste minuut was het Gino Boers die de eindstand bepaalde op 2-0. Op aangeven van Ibrahim El Koubai kopte Boers hard binnen. Het bleef bij de 2-0, waardoor RVVH, dat verdiend had gewonnen, de titel prolongeerde. Na afloop reikte voorzitter Mario Papavoine de Jacques van der Linden wisselbokaal via Stanley de Vormer uit aan aanvoerder Papito Merencia.

Opstelling RVVH: Tim Elkhuizen, Wouter Swart, Papito Merencia (62 – Rick Resoort), Remon Luksch, Brendon Konemann (46 – Kader Diop), Siebren Hoekstra, Jessie Proost (70 – Geert Cleef), Donovan Lioe Anjie, Cerezo Drenthe (74 – Gino Boers), Thomas van Prooijen (62 – Ibrahim El Koubai) en Dirk van Leenen.

Opstelling Slikkerveer: Joshua Jhagroe, Iwan Tewelde (Jeroen Capelle), Kenchi Orcadio, Danny Rijnberk, Nick Geluk, Boy van Reede, Rene Beute, Damion Janssen (61 – Steven de la Rambelje), Akeo Liefden (Ricardo Ottevanger), Chevillio Halden (78 – Dyon Janssen) en Ronald Capelle (78- Dion Groenenboom).

Foto’s: Roelie ’t Jong