RVVH wint van Slikkerveer in finale van het Ridderkerk Toernooi

Op zaterdag 20 augustus 2022 werd met een fraai zonnetje en grote belangstelling de finale gespeeld van het Ridderkerk Toernooi op het terrein van RVVH. In de finale stonden Slikkerveer en RVVH tegenover elkaar, nadat beide teams de doordeweekse wedstrijd wisten te winnen.

Voor aanvang van de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen vanwege het op 90 jarige leeftijd overlijden van Slikkerveerder Bart Ouwens, die maar liefst 79 jaar lid was van Slikkerveer.

In de openingsfase werd de speelwijze voor het grootste gedeelte van het duel al direct zichtbaar. Een zeer behoudend Slikkerveer liet het initiatief over aan RVVH en probeerde met een snelle uitbraak gevaarlijk te worden. In de tweede minuut werd Tyron Bouwmeester in stelling gebracht door Papito Merencia, maar Jeandrickson Pauletta redde goed. Daarna probeerde Slikkerveer het met snelle tegenaanvallen, maar de voorzetten van respectievelijk Chevillio Halden en Ronald Capelle richting Cerezo Fung-A-Wing waren niet zuiver genoeg. In de negende minuut nam Guytano Dos Santos een vrije trap, maar die ging net over. Daarna was een schot van Chevillio Halden aan de zachte kant en geen probleem voor Kristijan Nikolic.

In de periode daarna was het vooral RVVH dat de weg naar het doel zocht. Met name Tayren Bouwmeester werd in de zestien gezocht en die kreeg ook een aantal kansjes om uit de draai richting het doel af te vuren. Als de bal tussen de palen kwam was daar altijd nog Jeandrickson Paulette op doel bij Slikkerveer die alles tegen hield. Ook Papito Merencia en Guytano Dos Santos kregen kansen, maar het bleef 0-0. In de slotfase kreeg Slikkerveer weer een aantal kansen. Michel Louwerens schoot goed op doel, maar Nikolic pakte de bal in tweede instantie. Daarna dacht Slikkerveer zelfs te scoren via Cerezo Fung-A-Wing, maar er werd buitenspel geconstateerd en dus ging het feestje niet door. De laatste kans van de eerste helft was voor Gino Stolk, die maar net naast de paal schoot.

In de tweede helft startte RVVH weer voortvarend. Papito Merencia schoot na drie minuten al op de lat. De rebound van Guytano Dos Santos werd gered door Jeandrickson Pauletta. Twee minuten later was het Slikkerveer weer in de aanval. Chevillio Halden bracht Cerezo Fung-A-Wing in stelling, maar zijn schot ging naast. In de 52-ste minuut schoot Guytano Dos Santos hard op doel, maar wist Jeandrickson Pauletta weer knap redding te brengen. Daarna liep het tempo in de wedstrijd wat terug. De ingevallen Laurens de Witte schoot in de 74-ste minuut naast. Acht minuten voor tijd wist RVVH toch de Slikkerveerse defensie te kraken. Een voorzet vanaf de linkerkant werd in het centrum doorgekopt door Huib van Barneveld naar de vrijstaande Ibi El Koubai, die zich niet bedacht maar hard uithaalde: 0-1. Slikkerveer kwam deze klap niet meer te boven en moest in de laatste minuut ook nog met tien spelers verder na een tweede gele en dus rode kaart voor Valerio Vers. Het bleef bij de 0-1 stand, waardoor RVVH de verdiende winnaar werd van het Ridderkerk Toernooi.

Opstelling Slikkerveer: Jeandrickson Pauletta, Iwan Tewelde, John van Vught, Ryan van Dongen, Valerio Vers, Michel Louwerens, Ronald Capelle, Romain van Bruggen, Jesse Ringlever, Chevillio Halden en Cerezo Fung-A-Wing. Wissels: Patrick Werkhoven, Tico ten Have, Steven de la Rambelje, Aaron Plaizier, Sem Seifi en Jeffrey Stolk.

Opstelling RVVH: Kristijan Nikolic, Mauro Kloppert, Gino Boers, Leon Steketee, Everton Pires Tavares, Philip Dragon, Guytano Dos Santos, Papito Merencia, Jessie Proost, Gino Stolk en Tayren Bouwmeester. Wissels: Gazar Dermedjan, Huib van Barneveld, Laurens de Witte, Remco Buist, Mo Ajarai, Ibi El Koubai en Ray Kroon.

Foto’s: Roelie ’t Jong