Slikkerveer komt na rust pas op gang tegen Alexandria ‘66

Op zaterdag 1 oktober 2022 speelde Slikkerveer haar eerste thuiswedstrijd dit seizoen tegen het Rotterdamse Alexandria ’66. Na een slechte eerste helft, werd het spel na de rust een stuk beter, maar verloor Slikkerveer uiteindelijk het duel met 2-4.

De openingsfase van het duel verliep van beide kanten zeer rustig. Beide keepers hoefden dan ook niet echt in actie te komen. Na een kwartier spelen leek een speler van Alexandria ’66 in de zestien door te komen, maar Valerio Vers zette hem de voet dwars nadat hij de bal al had weggetikt. Helaas zag scheidsrechter Van Klink er een penalty in, want het was er feitelijk geen. Dylan de Melo da Silva Goncalves benutte het buitenkansje secuur, waardoor de bezoekers op een 0-1 voorsprong kwamen. Drie minuten later was er een scrimmage situatie voor het doel van Slikkerveer. Patrick Werkhoven stortte zich letterlijk bovenop de bal en greep zodoende goed in. In de 23ste minuut raakte Valerio Vers fiks geblesseerd door een schouder die uit de kom raakte. Met heel veel pijn werd Valerio naar de kant gehaald en vervangen door Damion Janssen. In de eerste helft lag het initiatief met name bij de bezoekers. In de 35ste minuut was het voor de tweede keer raak. Een voorzet vanaf de linkerflank werd bij de tweede paal eenvoudig binnen gewerkt door Jonathan Miguel: 0-2. Daarna had Slikkerveer iets terug kunnen doen, maar de scrimmage voor het doel leverde wel meerdere kansen op, maar uiteindelijk voorkwam de rug van een verdediger een treffer op de doellijn, na een inzet van Boy van Reede. In de derde minuut van de blessuretijd werd de voorsprong voor de bezoekers nog groter. Een lange bal over de Slikkerveerse defensie heen werd door Dylan de Melo da Silva Goncalves op waarde geschat. Hij lobte de bal over de uitkomende Patrick Werkhoven heen in het doel: 0-3. Nog voor rust kreeg Cerezo Fung-A-Wing nog de kans om iets terug te doen, maar zijn kopbal ging net naast.

In de tweede helft begon Slikkerveer wel heel erg slap, want vanuit de aftrap scoorde Alexandria ’66 via Romano File direct de 0-4 na een fout in de passing in de verdediging van Slikkerveer. Daarna kwam Slikkerveer beter in de wedstrijd. Een minuut later schoot Damion Janssen de bal net over de lat. In de 49ste minuut zette Cerezo Fung-A-Wing goed voor op Boy van Reede, die bij de tweede paal vrij stond. Helaas werd zijn kopbal van de lijn gestompt door keeper Hamdani. Vijf minuten later bediende Boy van Reede Chevillio Halden op maat, maar was zijn inzet te zacht om te verrassen. Weer een paar minuten later was het Michel Louwerens die de bal maar niet tussen de palen kreeg. Het publiek langs de lijn voelde dat er een doelpunt voor Slikkerveer aan zat te komen. In de 68ste minuut werd Ronald Capelle goed de diepte in gestuurd. Oog in oog met de uitkomende keeper omspeelde hij die goed en schoot eenvoudig binnen: 1-4. Twee minuten later dacht Slikkerveer een penalty te krijgen na een overtreding op Cerezo Fung-A-Wing, maar de scheidsrechter liet doorspelen. In het vervolg van de aanval schoot Damion Janssen voorlangs. Alexandria ’66 deed in de 71-ste minuut nog iets terug, maar een afstandsschot stuitte via de paal weer terug het veld in. Daarna lukte het Slikkerveer maar niet om het net te vinden. Een schot van Chevillio Halden werd een prooi voor de doelman, een schot van Denno Stoffels ging naast en nog een schot van Chevillio Halden werd ook maar net tegen gehouden. Pas in blessuretijd was het Ronald Capelle die Slikkerveer aan een treffer hielp. Na een schot van Jesse Ringlever kwam de rebound bij Ronald terecht, die de bal van dichtbij hard binnen schoot: 2-4. Dat was tevens de eindstand. Komende zaterdag 8 oktober speelt Slikkerveer om 14.00 uur uit bij vv Nieuwerkerk in Nieuwerkerk aan den IJssel.

Opstelling: Patrick Werkhoven, Iwan Tewelde (46 – Chevillio Halden), Boy van Reede, Romain van Bruggen, Denno Stoffels, Ryan van Dongen, Valerio Vers (26 Damion Janssen), Jesse Ringlever, Michel Louwerens (80 – Sem Seifi), Bas Mulder (63 – Ronald Capelle) en Cerezo Fung-A-Wing.

Foto’s: Roelie ’t Jong