Slikkerveer komt te kort tegen Nieuwerkerk

Op zaterdag 8 oktober 2022 speelde Slikkerveer uit bij Nieuwerkerk in Nieuwerkerk aan den IJssel. John van Vugt en Valerio Vers ontbraken in de selectie.

In de openingsfase van de wedstrijd tastten beide teams elkaar af. Pas na tien minuten spelen werd een eerste kans gecreëerd en die was meteen raak voor Nieuwerkerk. Nadat de bal vanaf de linkerflank was voorgezet kon Nieuwerkerk meerdere keren op rij van dichtbij op doel schieten. De eerste twee keren werden nog keurig gestopt door Patrick Werkhoven, maar op de laatste inzet van Stefan van der Vlegel was ook Patrick verslagen: 1-0. In de minuten daarna kreeg Nieuwerkerk een aantal kansen op rij om de voorsprong verder uit te bouwen, maar Patrick Werkhoven stond steeds goed opgesteld. De eerste kans voor Slikkerveer kwam pas in de 21ste minuut. Ryan van Dongen schoot van veraf op doel, maar zijn inzet was te zacht om de keeper De Geus te verrassen. Drie minuten later mocht Ryan van Dongen aanleggen voor een vrije trap, maar zijn inzet ging dit keer ruim over. In de 25ste minuut maakte Ryan van Dongen volgens scheidsrechter Lindhout een overtreding in de zestien op zijn directe tegenstander. De penalty die volgde werd genomen door Rowendey Schoop, maar heel keurig uit de hoek getikt door Patrick Werkhoven. Daarna volgden een paar kleine kansjes voor onder ander Michel Louwerens. In de 37ste minuut werd een aanval over meerdere schijven goed voorgegeven door Boy van Reede op Bas Mulder, die zich niet bedacht en meteen de gelijkmaker binnen schoot: 1-1. Dat was ook de laatste kans voor de rust.

In de tweede helft kwam Slikkerveer beter in de wedstrijd en nam wat meer het initiatief. In de 47ste minuut leverde dat een goede kans op voor Cerezo Fung-A-Wing, die op aangeven van Jesse Ringlever maar net voorlangs schoot. Daarna kreeg Nieuwerkerk een aantal corners op rij. In de 58ste minuut leverde dat een doelpunt op, want Maurice Treffers kopte van dichtbij de 2-1 binnen. Twee minuten later scoorde Bas Mulder bijna de gelijkmaker, maar zijn schot op doel kon nog net over de lat getikt worden door De Geus. In de 64ste minuut viel Nieuwerkerk succesvol aan door het centrum van de verdediging. Een diepe pass op Stefan van der Vleugel werd teruggelegd op Rowendey Schoop, die de 3-1 aantekende. Slikkerveer probeerde het daarna met invaller Sander Hazebroek, die zijn debuut maakte voor Slikkerveer, in de punt van de aanval. Zijn eerste actie was een kopbal die net naast ging uit een vrije trap van Romain van Bruggen. Daarna bleef Slikkerveer de aanval zoeken. Sem Seifi zag zijn schot makkelijk worden gepakt en Boy van Reede kopte op aangeven van Bas Mulder net naast. Aan de andere kant lag het rendement hoger. In de 83ste minuut werd een voorzet van de rechterflank vrij ingekopt door Levi Sturm, die daarmee de 4-1 op het scorebord zette voor de thuisploeg. Dat werd ook tevens de eindstand van een duel waarbij Nieuwerkerk verdiend de overwinning naar zich toe trok. Komende zaterdag 15 oktober speelt Slikkerveer om 15.00 uur niet thuis, maar uit tegen Hillegersberg. Vanwege de renovatie van het hoofdveld van Slikkerveer is dit thuisduel omgedraaid naar een uitduel.

Opstelling: Patrick Werkhoven, Boy van Reede, Ryan van Dongen (84 – Iwan Tewelde), Romain van Bruggen, Denno Stoffels (71 – Sem Seifi), Ronald Capelle, Jesse Ringlever, Robert Kosten (46 – Damion Janssen), Michel Louwerens, Cerezo Fung-A-Wing (65 – Sander Hazebroek) en Bas Mulder.

Foto’s: Roelie ’t Jong