Slikkerveer na 3-1 winst op Bolnes naar finale

In het tweede duel van het Ridderkerk Toernooi stonden op woensdag 15 augustus Slikkerveer en Bolnes tegenover elkaar op het sportpark van RVVH.

De eerste de beste kans voor Bolnes was in de twaalfde minuut direct raak. De mee opgekomen Martin Zaalman bemachtigde de bal bij de tweede paal en schiet via een verdediger van Slikkerveer de bal achter Patrick Werkhoven: 0-1. Zes minuten later bracht Ronald Capelle de stand weer in evenwicht. Een diepe bal over de Bolnes-defensie werd goed aangenomen en langs de uitkomende Ben Arends geschoten: 1-1. In de twintigste minuut verraste Rene Beute Arends bijna met afstandsschot van een meter of 35, maar de goalie van de blauwwitten was op tijd weer op zijn post. In de 38-ste minuut tikte Patrick Werkhoven een afstandsschot van Ronald Vrolijk net naast. De laatste kans in de eerste helft was voor Damion Janssen, die alleen voor het doel wellicht twijfelde om of zelf op doel te schieten of terug te leggen naar de mee opgekomen Dion Groenenboom, waardoor de bal uiteindelijk voorlangs dwarrelde. Het bleef bij de 1-1 met de rust.

In de tweede helft dacht Cerezo Fung a Wing Slikkerveer op voorsprong te zetten met een vrije trap op doel. Helaas raakte een eigen speler de bal, waardoor het geen treffer werd. Vijf minuten later schoot Cerezo Fung a Wing weer van afstand op doel. Dit keer werd de bal getoucheerd door Dyon Jansen, maar verdween de bal wel in het doel: 2-1. Een paar minuten later moest Cerezo Fung a Wing na een harde charge van achteren geblesseerd het veld verlaten. Scheidsrechter Schuitemaker had hiervoor donkerrood moeten trekken, maar gaf op aandringen van zijn assistent slechts geel. In de 90-ste minuut bepaalde Damion Janssen de eindstand op 3-1 door vrijstaande bij de tweede paal een voorzet van Chevillio Halden binnen te schieten.

Al met al was het geen al te beste wedstrijd. Bolnes probeerde het veelal opportunistisch met lange ballen naar voren en bij Slikkerveer ontbraken de automatismen om de bal snel rond te laten gaan.

Komende zaterdag wordt zodoende in het vervolg van het Ridderkerk Toernooi om 12.00 uur de wedstrijd om de derde en vierde plaats gespeeld tussen Rijsoord en Bolnes. Om 14.30 uur is de finale tussen RVVH en Slikkerveer. Locatie is ook dan weer het Gemeentelijk Sportpark Ridderkerk van RVVH aan de Sportlaan. Entree is gratis.

Foto’s Roelie ’t Jong