Slikkerveer naar finale Ridderkerk Toernooi

Op dinsdag 16 augustus 2022 werd de eerste wedstrijd gespeeld in het kader van het Ridderkerk Toernooi voetbal tussen titelverdediger en eersteklasser Rijsoord en tweedeklasser Slikkerveer. Zoals elk jaar rouleert de organisatie van dit toernooi. Dit jaar is RVVH de gastheer.

In de openingsfase van de wedstrijd speelden beide ploegen de bal goed rond zonder dat het tot kansen leidde. Pas in de veertiende minuut was het John van Vugt die de oversteek maakte vanuit de defensie richting het doel van Rijsoord. Net voor de zestien meterlijn schoot hij de bal keurig in de verre hoek binnen: 0-1. Twee minuten later kon Bas Mulder de voorsprong van Slikkerveer al verdubbelen. Na een prima aanval die werd ingeleid via Romain van Bruggen en Cerezo Fung-A-Wing kwam de bal bij Mulder, maar zijn schot mistte kracht om Rijsoord-doelman Zafer Bal te verrassen.

Daarna kreeg Rijsoord twee kansen op rij via Jari Bendt, maar bij de eerste kon Patrick Werkhoven de bal naast tikken en bij de tweede belandde de bal in het zijnet. In de 35-ste minuut was het aan de andere kant wel raak voor Slikkerveer. Bas Mulder stond zelf aan de basis van de aanval met een fraaie pass op Cerezo Fung-A-Wing, die de bal voorzette bij de tweede paal, waar Mulder de bal eenvoudig in de touwen kon tikken: 0-2. De laatste kans voor rust was voor Cerezo Fung-A-Wing, die de bal van een Rijsoord-verdediger ontfutselde en van net over de middenlijn op doel van Rijsoord schoot. Keeper Zafer Bal was op tijd terug om een doelpunt te voorkomen.

In de tweede helft kwam Rijsoord beter uit de kleedkamer en trok het initiatief meer naar zich toe. Een fout in de Slikkerveerse defensie leidde meteen tot de aansluitingstreffer. Ryan van Dongen kan de bal niet wegwerken en de snelle Everlon Zimmerman benutte dit buitenkansje slim: 1-2. Daarna golfde het spel aardig over en weer. Kansen waren er voor Rijsoord via Everlon Zimmerman en Guido Peelen en Romain van Bruggen en Michel Louwerens voor Slikkerveer. In de 66-ste minuut dacht het publiek dat Slikkerveer een penalty zou krijgen na een schop in het gezicht van Cerezo Fung-A-Wing in de zestien, maar de scheidsrechter woof het weg. Tien minuten later was het Chevillio Halden die goed diep ging tot aan de achterlijn. Met een voorzet op maat kon bij de tweede paal Cerezo Fung-A-Wing de 1-3 beheerst in het dak van het doel schieten. In de slotfase van de wedstrijd schoot Joel Shadzhad nog tegen de buitenkant van de paal en een keer voorlangs voor Rijsoord. Het bleef zodoende 1-3, waardoor Slikkerveer zich plaatst voor de finale van zaterdag.

Morgenavond wordt het tweede duel gespeeld van het Ridderkerk Toernooi tussen Bolnes en RVVH. De wedstrijd wordt ook gespeeld op het terrein van RVVH en begint om 19.30 uur. Zaterdag 20 augustus worden de finalewedstrijden gespeeld. De wedstrijd om de derde en vierde plaats start om 12.00 uur en de finale om 14.30 uur.

Opstelling Rijsoord: Zafar Bal, Stefan Havelaar, Mark Zwang, Kevin Versteeg, Donovan Braaf, Luca Bouwmeister, Damian Muller, Dogukan Kulup, Jari Bendt, Danny Haasdijk, Everlon Zimmerman. Wissels: Sander van Groningen, Sander Oudijn, Guido Peelen, Jouri Haasdijk, Jochem Kouwenhoven, Francesco Messina, Niek Meijer en Joel Shadzhad.

Opstelling Slikkerveer: Patrick Werkhoven, Ryan van Dongen, John van Vugt, Valerio Vers, Sem Seifi, Jesse Ringlever, Romain van Bruggen, Michel Louwerens, Denno Stoffels, Bas Mulder, Cerezo Fung-A-Wing. Wissels: Iwan Tewelde, Damion Janssen, Ronald Capelle, Steven de la Rambelje, Aaron Plaizier, Chevillio Halden, Jeffrey Stolk en Jeandrickson Pauletta.

Foto’s: Roelie ’t Jong