Sportdag Korfbal voor groep 5

Dinsdag 10 mei 2023 hebben Facet Ridderkerk met ondersteuning van het Albeda College en in samenwerking met SV Ten Donck en KCR de sportdag Korfbal voor alle groepen 5 van het basisonderwijs georganiseerd.

Door de weersvoorspellingen kwam er pas groen licht voor de sportdag om 7:00 uur ’s ochtends. Gelukkig bleef het nagenoeg droog en was de stemming bij iedereen goed.

Korfbal is een ideale schoolsport, omdat het voor iedereen toegankelijk is. Alleen door snel en slim samen te spelen, kom je bij de korf van je tegenstander en juist dat maakt korfbal dynamisch, beweeglijk en explosief! Met de sportdag worden leerlingen gestimuleerd om te sporten en maken zij kennis met korfbal. Enthousiaste leerlingen kunnen eenvoudig doorstromen naar SV Ten Donck en KCR.

Onder leiding van studenten van het Albeda College gingen in totaal 50 teams (339 leerlingen van 10 basisscholen) de sportieve strijd met elkaar aan. Hieronder een overzicht van de poulewinnaars:

Poule 1 De Reijer 5a 1
Poule 2 De Noord 5b 1
Poule 3 De Fontein 5a 2
Poule 4 De Botter 5b 1
Poule 5 De Noord 5a 3
Poule 6 De Fontein 5b 3
Poule 7 De Regenboog 5a 4
Poule 8 De Noord 5b 3

De komende weken staan ook (buiten)sportdagen voor groep 7 (donderdag 8 juni – Hockey), groep 8 (dinsdag 13 juni – Voetbal) en groep 6 (donderdag 22 juni – Bee*Ball) op de planning.

Voor meer informatie over de sportdagen voor het basisonderwijs kunt u contact opnemen met Brendon Tholenaars van Facet Ridderkerk via brendon.tholenaars@facetridderkerk.nl