SSS pakt punt tegen RVVH Vrouwen

Op een winderig sportpark in Klaaswaal was het Double Derby Day. Zowel vrouwen één als vrouwen twee van beide clubs troffen elkaar in de polder. Beide wedstrijden werden gedomineerd door de storm. Goed werd het nooit, wel spannend. Beide wedstrijden eindigden in 1-1.

Nadat de rust weergekeerd was na een tumultueuze wedstrijd van de beloften was het aan de Topklassers om het, in Klaaswaal altijd talrijke, publiek te vermaken. SSS had zich voorgenomen om met de storm in de rug RVVH te verrassen en met een voorsprong de rust in te gaan om die voorsprong in de tweede helft te verdedigen. RVVH werd inderdaad verrast en moest na twintig minuten de tegentreffer incasseren. Het duurde nog tien minuten voordat de ploeg uit Ridderkerk in hun spel kwam. Dat resulteerde in een paar goede aanvallen zonder echte kansen. Door de aanval te kiezen kon RVVH de druk van het eigen doel afhouden. SSS bleef de wind gebruiken om de lange ballen te spelen. In de meeste gevallen waren die passes van achter uit te hard en rolde de bal over de achterlijn.

Na de rust was de wedstrijd in evenwicht. Beide teams kregen kansen om te scoren. SSS wilde scoren, RVVH moest scoren om de goede reeks die de ploeg momenteel neerzet in stand te houden. Die drang tot scoren bij RVVH werd steeds sterker waardoor de ploeg ook steeds feller de strijd aanging. De goed leidende scheidsrechter Geert den Ouden moest de Ridderkerkers afremmen door twee maal geel te tonen. Eén voor Dana van der Hulst, samen met Evy Bergmans in de winterstop overgekomen van het teloorgegane SteDoCo, en één voor Celine Bruens. Trainer Thomas bracht na tien minuten in de tweede helft Fu-sang Pott voor Lizzy Kemp. Pott, ooit nog spelend in de “D” van SSS, scoort vaak tegen haar oude ploeg. Nog geen vier minuten na de wissel bewees zij dat opnieuw. Een door Sharella Hunt doorgekopte voorzet belandde voor de voeten van Pott die de gelijkmaker scoorde.

In het half uur dat nog restte streden beide ploegen om de volle winst. SSS in de wetenschap dat zij zich misschien uit de degradatiezone zouden kunnen spelen, RVVH wil graag de aansluiting met de top houden. Die instelling zorgde er voor dat beide teams elkaar in evenwicht hielden. Nadat voormalig profvoetballer den Ouden floot voor het eindsignaal was de teleurstelling, en tegelijkertijd ook de opluchting, bij beide ploegen van de gezichten af te lezen.

Het was toen nog niet bekend dat SSS door dit resultaat naar de één na laatste plaats gezakt is op de ranglijst door de winst van Woezik op Wartburgia. RVVH verstevigde de vierde positie in de Topklasse met één punt door dat Ter Leede verloor van FC Eindhoven.

Tekst en Foto: Jan Pott