Van der Giessen & van Herk breidt sponsoring vrouwen RVVH uit met uit-tenue

De vrouwen van RVVH voetballen in de landelijke competities. Het eerste op het allerhoogste amateurniveau, de topklasse. Het tweede team van de Ridderkerkse Voetbal Vereniging Hercules komt uit in eerste klasse. Voor de vrouwen betekent dit een forse investering in hun hobby.  Gelukkig zijn er in en om Ridderkerk maatschappelijk betrokken ondernemers die graag hun steentje bijdragen. Van der Giessen & van Herk Makelaardij is zo’n ondernemer.  Richard van der Giessen overhandigde zaterdag het nieuwe uit-tenue voor het tweede team aan aanvoerster Wendy Mulder.

Spelen in de landelijke competities is een dure zaak. Naast trainingsmaterialen en kleding zijn het vooral ook de reiskosten die hoog oplopen.  De teams van RVVH reizen het hele land door voor hun wedstrijden. Van IJzendijke in Zeeuws Vlaanderen tot Zwolle en van Amsterdam tot Ede strijden de vrouwen voor de eer van RVVH.  Dankzij vele kleinere sponsoren kunnen de kosten worden gedekt.  Van der Giessen & van Herk sponsort al de thuis tenues van het tweede vrouwenteam van RVVH. Zij zijn daarmee een grote sponsor. Makelaar Richard van der Giessen had belooft dat als de vrouwen goed zouden presteren in de eerste klasse hij ook het nieuwe uit-tenue voor zijn rekening zou nemen.  De vijfde plaats op de ranglijst was voor van der Giessen het teken dat de vrouwen het prima doen in het op twee na hoogste niveau. Afgelopen zaterdag loste hij zijn belofte in door de nieuwe outfit aan de dames te overhandigen.

Richard kiest bewust voor de ondersteuning aan het tweede team van de RVVH vrouwen en niet voor het vlaggenschip. “Ik heb zelf jaren lang in eerste teams gespeeld, daar werd alles voor geregeld. Dat was heel vanzelfsprekend. Later pas merkte ik dat tweede teams vaak een ondergeschoven kindje zijn. Tweede teams zijn de kraamkamer van een club dat op niveau speelt” aldus van der Giessen. “een tweede leidt jonge speelsters op voor het eerste. Geblesseerde speelsters van één doen weer wedstrijdritme op bij twee. De sterkte van het vlaggenschip hangt mede af van de kwaliteit van het tweede”.

Het tenue is uitgekozen na overleg met de vrouwen. “Dit vonden ze de mooiste” zegt Richard.  “Toevallig of niet, ook nog mijn bedrijfskleuren” vervolgt hij met een glimlach.

Voor de vrouwen van RVVH 2 is het nu bewijzen dat zij het nieuwe tenue ook verdienen door aan het eind van de competitie op een mooie plaats in de eindrangschikking te staan.

Tekst en foto: Jan Pott