Verdiend gelijkspel voor Slikkerveer tegen Nieuwerkerk

Op zaterdag 4 maart 2023 speelde Slikkerveer thuis op het eigen sportpark Het Reijerpark tegen subtopper Nieuwerkerk. Beide ploegen tasten elkaar in de openingsfase geduldig af zonder dat er kansen waren. In de twaalfde minuut was het dat de vlag van de assistent-scheidsrecht de lucht in ging, want anders stond Mitchell Drogt oog in oog met de goalie De Geus. In de 21ste minuut kreeg ook Nieuwerkerk haar eerst kans, maar Rowendy Schoop kopte ruim over. In het laatste kwartier voor rust voerde Nieuwerkerk het tempo en de druk flink op, maar een schot van afstand was het enige wapenfeit, waarbij Patrick Werkhoven goed redding bracht. Zodoende was het bij de rust 0-0.

Na de thee veranderde de wedstrijd volledig. Binnen een minuut kreeg Slikkerveer een wel hele grote kans om op voorsprong te komen. Bas Mulder ging op de rechterflank goed naar de achterlijn en zette voor op Damion Janssen, maar zijn inzet van dichtbij ging ver over. Twee minuten later moest Patrick Werkhoven weer redding brengen op een inzet vanaf de rand van de zestien. In de 55ste minuut belandde een lange aanval van Slikkerveer over meerdere schijven bij Ronald Capelle op de rand van de zestien. Zijn harde lage schot werd goed gekeerd door De Geus. Daarna kreeg Slikkerveer een tweetal corners op rij en wist De Geus de bal steeds op tijd weg te stompen. Waar Slikkerveer aan de openingstreffer dacht, daar waren het de bezoekers die plots uit een rebound de score openden. Rick Kramer schoot van buiten de zestien in de verre hoek binnen: 0-1. Een domper voor de ploeg van Driss El Akchaoui, maar het bleef geloven in een goed resultaat. In de 82ste minuut legde Aaron Plaizier een vrije trap keurig op het hoofd van Boy van Reede, maar de kopbal ging net over. Vijf minuten later dacht Slikkerveer een penalty te krijgen na een handsbal in de zestien, maar de goed leidende scheidsrechter Oosterlaken liet doorspelen. In de laatste minuut van de officiële speeltijd probeerde Slikkerveer via de rechterflank in de zestien te komen. Een prima pass van Ryan van Dongen op Sander Hazebroek was precies op maat. Hazebroek twijfelde niet en schoot de bal snoeihard in het dak van het doel in de korte hoek: 1-1. Het bleek ook de eindstand, dat voor Slikkerveer een verdiend gelijkspel opleverde.

Komende zaterdag 11 maart speelt Slikkerveer om 15.00 uur thuis op het eigen sportpark het formele uitduel tegen Hillegersberg. Eerder dit seizoen werd namelijk het thuisduel omgedraaid, doordat het hoofdveld buiten gebruik was.

Opstelling: Patrick Werkhoven, Boy van Reede, Cerezo Fung-A-Wing, Romain van Bruggen, John van Vught, Ronald Capelle, Damion Janssen (79 – Aaron Plaizier), Valerio Vers (76 – Dustin van Dien), Ryan van Dongen, Mitchell Drogt (63 – Sander Hazebroek) en Bas Mulder.

Foto’s: Roelie ’t Jong