Vrouwen RVVH verpletteren Barendrecht in eenzijdige oefenwedstrijd

Ooit waren de wedstrijden tussen de vrouwenteams van BVV Barendrecht en RVVH uit Ridderkerk derby’s waar je voor naar ‘het stadion’ kwam. Reden voor beide clubs om het als eerste wedstrijd na de ‘Cornabreak’ in de oefencampagne tegen elkaar op te nemen om te kijken hoe het er voor staat in de voorbereiding. Een mix van eerste en tweede elftalspeelsters van RVVH verpletterde BVV vrouwen 1 met 0-15 in een eenzijdig duel.

Op voorhand leek het treffen tussen de regioclubs een goede voorbereiding voor beide teams. BVV dat in de hoofdklasse uit gaat komen kon zich meten met tegen RVVH dat met een mix van eerste (topklasse) en tweede (eerste klasse) elftalspeelsters aantrad op de Bongerd. Al bij de warming-up zagen Andrew Thomas en zijn assistent trainer Jacco Been dat er wel eens sprake van een ‘significant’ niveauverschil zou kunnen zijn. Thomas gaf zijn vrouwen dan ook de opdracht mee om niet te verslappen wanneer er een vroege voorspong zou ontstaan.

Die vroege voorsprong kwam er ook na goals in de tweede en vierde minuut. RVVH  bleef daarna vol druk zetten op BVV dat zich daar geen raad mee wist en daardoor veel persoonlijke fouten maakten die door RVVH genadeloos werden afgestraft. Totaal acht doelpunten scoorde RVVH in de eerste helft. BVV kon daar slechts een handje vol counters tegenover zetten die meestal ruim voor het strafschopgebied al werden geneutraliseerd.

De tweede helft startte onder dreiging van onweer en bliksem waar de eerste geëindigd was met als verschil veel verse speelsters op het veld. BVV had zo te zien de opdracht gekregen om meer fysiek te gaan voetballen om het verschil in kwaliteit te compenseren. RVVH pareerde dit door de bal meer rond te laten gaan en BVV het nakijken te geven. De Ridderkerkse vrouwen breidde gestaag de voorspong uit. Dat BVV nauwelijks aan aanvallen toekwam werd gesymboliseerd door het aanschakelen van de veldverlichting dat de eerste vijf minuten alleen de helft van Barendrecht bescheen. Toen ook de rest van de verlichting brandde motiveerde dat BVV tot een laatste offensief. Tot scoren kwam het niet zodat de wedstrijd eindigde in 0-15.

Of beide teams echt wat geleerd hebben van deze oefenwedstrijd is de vraag. Dat er eindelijk na vijf maanden weer een wedstrijd is gespeeld was misschien wel het hoogtepunt van deze avond.

Doelpuntenmakers RVVH: Fu-sang Pott (3X), Dana Dijkhuizen (3X), Manuela Grootenboer (2X), Angelica Hertstein (2X), Avalon van Dijk (2X), Evy Bergmans (1X), Rebekka van Esch (1X), Tara de Rover (1X).