Vrouwen RVVH winnen thriller van FC Eindhoven

De vrouwen van RVVH troffen in Eindhoven een directe concurrent in de plaatselijke FC.  Bij winst zouden de Brabanders naast RVVH op de ranglijst komen. Bij verlies een gat van zes punten. In Ridderkerk werd het na een tumultueuze strijd een 1-0 winst voor RVVH. Ook nu waren de Hercules vrouwen de sterksten.  Na wederom een thriller stond er na 90 minuten 2-3 op het scorebord.

Direct vanaf het eerste fluitsignaal dook RVVH op het team van Eindhoven dat met dezelfde intensiteit terugvocht. Het werd vanaf minuut één een echte clash. Het eerste kwartier was voor de Ridderkerkse vrouwen. Charella Hunt  rondde dat kwartier af met een fraai kopdoelpunt. Bij de Eindhovense vrouwen sloeg onmiddellijk het chagrijn toe. De strijd werd feller. Scheidsrechter de Bonth moest de thuisploeg twee gele kaarten tonen voordat er weer binnen zijn normen werd gespeeld. In de 25e minuut kreeg Hunt de tweede kopkans voor RVVH. Zij werd echter onreglementair geduwd waardoor er een penalty volgde.  Manuela Grootenboer van RVVH wist daar wel raad mee. Met 0-2 leek de Ridderkerkse ploeg een veilige marge te hebben opgebouwd.  Zes minuten later was het Sitha Caessens die de aansluitingstreffer voor Eindhoven binnen werkte. Dat was voor de thuisploeg het teken om een tandje bij te zetten. Een gemiste penalty en een afgekeurde buitenspelgoal verhinderden de gelijkmaker.

Na de rust ging de strijd verder waar het voor rust gebleven was. Eindhoven op zoek naar de gelijkmaker, RVH op zoek naar rust in haar spel. De gelijkmaker kwam er in de 55e minuut van de voet van Caessens.  Vanaf dat moment was het voor beide ploegen alles of niets. Een gelijkspel zou andere concurrenten dichterbij brengen.  De strijd werd niet geschuwd, Scheidsrechter de Bonth had in totaal zeven gele kaarten nodig, vier voor de thuisploeg, drie voor RVVH, om de vrouwen in het gareel te houden. Ook langs de lijn liep de spanning op in de dug-outs van beide ploegen.  Het was wederom Sharella Hunt die uit een vrije trap van ploeggenoot Iris Zoon RVVH op voorsprong bracht. Met nog bijna een half uur te gaan bleef Eindhoven zoeken naar een opening in de Ridderkerkse defensie. Door middel van enkele corners kwam het nog dichtbij de gelijkmaker. RVVH kon, alleen door zich tot het uiterste in te spannen, de gelijkmaker voorkomen.  Het laatste fluitsignaal klonk RVVH dan ook als  muziek in de oren.  Terwijl een staflid van FC Eindhoven de stoelen van de dug-out in het rond schopte uit woede over het verlies, vierde de staf van RVVH op de middenstip feest met hun vrouwen van opluchting. Voor RVVH is het de eerste uitoverwinning van dit seizoen.

Foto:  RVVH spits Sharella Hunt wordt onderuit getrokken. Grootenboer benut de toegekende penalty.

Tekst en Foto: Jan Pott