Waterpolo heren ook te sterk voor ZV Westland

De waterpolomannen van Poseidon ’56 zijn prima in vorm. Werd vorige week in de slotseconde gewonnen van de nummer 2 in de stand, afgelopen zaterdag moest lijstaanvoerder ZV Westland het onderspit delven in zwembad De Fakkel. Vanaf de tweede periode kwam het initiatief bij de thuisploeg te liggen die op een ruime voorsprong kwam. De voorsprong kwam daarna geen moment meer in gevaar met een 7-3 overwinning voor de Ridderkerkse ploeg als resultaat.

De goede intenties van de Ridderkerkse ploeg leken al na 20 seconden een flinke knauw te krijgen toen ZV Westland in de eerste de beste aanval al een strafworp toegekend kreeg. Dat de strafworp werd gekeerd gaf Poseidon ’56 direct een mentaal voordeel dat na een kleine twee minuten wedstrijd werd uitgebuit met een doelpunt. ZV Westland zette vervolgens aan om halverwege de periode toch weer op gelijke hoogte te komen.

Poseidon ’56 rook kansen en wist al vrij snel in de tweede periode weer op voorsprog te komen. Het doelpunt gaf de ploeg vleugels. De thuisploeg heerste de gehele periode en kon de voorsprong verder en verder uitbouwen. Daar hadden de Westlanders geen antwoord op en halverwege de wedstrijd leidde Poseidon ’56 met een ongekende 5-1 tegen de koploper van de competitie.

In de derde periode wilde de gasten nog iets van de eigen eer redden. Ditmaal slaagde Poseidon ’56 er niet in om het net te vinden. ZV Westland kreeg in deze periode twee keer een mogelijkheid om een man-meer situatie uit te spelen en deed dat perfect: 2 maal een doelpunt. Het waren ook de enige treffers die genoteerd konden worden, zodat ook na drie periodes de thuisploeg een voorsprong mocht koesteren.

De beslissing viel al vroeg in de vierde periode. Vanuit een strafworp kon Poseidon ’56 de voorsprong weer verder uitbouwen. Niet veel later kregen ook de gasten nog een strafworp, maar daar wisten zij opnieuw geen raad mee. Halverwege de periode scoorde de thuisploeg een zevende en laatste treffer waarmee de wedstrijd definitief in het slot werd gegooid. De laatste minuten werden goed uitgespeeld door de thuisploeg.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – ZV Westland H1 7-3 (1-1; 4-0; 0-2; 2-0).

Doelpunten Poseidon ’56: Bastiaan Stolk, Jurgen van den Elshout (beide 2x), Corné Schilt, Ilhan Delic en Remon Boer (alle 1x).