Waterpoloërs komen moment van zwakte niet te boven

Tegen het altijd lastige team van SG SCOMZeehondDuck hebben de mannen van Poseidon ’56 altijd lastig. Afgelopen zaterdag 21 januari 2023 was dat niet anders. Twee periodes lang konden de mannen uit Ridderkerk goed meekomen met de ambitieuze tegenstander. Een moment van zwakte in de derde periode bleek Poseidon ’56 echter fataal waardoor de bezoekers op een beslissende voorsprong kwamen. Ondanks een herstel in de vierde periode kon de Ridderkerkse thuisploeg de achterstand niet meer ombuigen. Uitslag: Poseidon ’56 H1 – SG SCOMZeehondDuck H1 5-8 (1-1; 2-2; 0-4; 2-1).

De twee ploegen ontlopen elkaar traditioneel weinig. Daar gaf het begin van de wedstrijd ook blijk van. Beide teams zochten naar mogelijkheden in de defensie van de tegenstander. De eerste grote mogelijkheid was voor de uitploeg die na drieëneenhalve minuut een strafworp kreeg, maar geen gebruik maakte van dit buienkansje. Na een kleine vijf minuten lukte het SG SCOMZeehondDuck wel om de score te openen. Niet veel later werd dit gevolgd door de gelijkmaker van Poseidon ’56.

Ook in de tweede periode bleven de doelpunten schaars. De jonge ambitieuze ploeg uit Hoogvliet, Rozenburg en Brielle nam opnieuw het voortouw door na ruim twee minuten voor een tweede maal een voorsprong te nemen. Poseidon ’56 reageerde opnieuw adequaat met de gelijkmaker. Ook een derde voorsprong voor de uitploeg werd door de Ridderkerkers snel weggewerkt, waardoor de ploegen met een 3-3 stand van kant konden wisselen.

Aan het begin van de derde periode nam SG SCOMZeehondDuck opnieuw een voorsprong en voor de eerste maal kon de thuisploeg niet snel van repliek dienen. In de slotfase van de periode kende Poseidon ’56 een bijzonder zwak moment waarin de tegenstander in twee minuten tijd liefst driemaal wist te scoren.

Nog één periode had Poseidon ’56 de tijd om een 3-7 achterstand ongedaan te maken. Dat leek aardig te lukken met twee doelpunten binnen een minuut, maar SG SCOMZeehondDuck wist zich in het vervolg toch weer op te richten en meer tegendoelpunten voorkomen. Met de 5-8 wisten de bezoekers in het slot te gooien en leverde deze editie van deze wedstrijd wederom geen Ridderkerkse punten op.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – SG SCOMZeehondDuck H1 5-8 (1-1; 2-2; 0-4; 2-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Robin van Antwerpen, Jurgen van den Elshout (beide 2x), Bastiaan Stolk (1x).