Waterpoloërs kunnen winst geen vervolg geven

Vorig seizoen begon de Ridderkerkse victorie na een thuiszege op het Alphense AZC. Afgelopen zaterdag troffen beide ploegen elkaar opnieuw, ditmaal in Alphen aan den Rijn. In het Alphense zwembad kon de prestatie van vorig seizoen niet worden geëvenaard en daarmee kon de winst van vorige week ook geen vervolg krijgen. Alleen in de eerste periode wist Poseidon ’56 aan te haken, daarna maakte AZC al heel snel het verschil.

De bezoekers begonnen de wedstrijd in het Alphense zwembad AquaRijn uitstekend te beginnen. De AZC-keeper moest binnen 30 seconden al de bal uit het net halen. AZC kwam ook weer heel snel terug door een man-meer situatie goed uit te buiten. Beide ploegen waren in deze fase nog aan elkaar gewaagd. Na twee minuten wedstrijd kwam de thuisploeg echter toch op een 2-1 voorsprong. Ditmaal reageerde de Ridderkerkse waterpoloërs snel en doeltreffend door uit de eerstvolgende aanval de 2-2 te maken.

Vanaf de tweede periode nam AZC het heft in handen. Al heel spoedig kwam de Alphense ploeg weer op voorsprong, opnieuw in een overtalsituatie. Poseidon ’56 hield nog lang stand, maar moest in de slotfase van de tweede periode toch toezien hoe AZC met de vierde treffer afstand nam van de uitploeg.

Dat verschil werd in de derde periode alleen maar groter. In een regelmatig tempo wist AZC de score verder uit te bouwen. Poseidon ’56 zocht naar middelen om de tegenstander van repliek te dienen, maar dat ging ten koste van persoonlijke fouten, uit een daarvan wist AZC in de slotfase nogmaal te profiteren en de stand naar 7-2 te tillen.

Pas in de vierde periode kon de Ridderkerkse ploeg laten zien wat het waard was. De eerste minuten waren voor Poseidon ’56 en de achterstand kromp aanzienlijk. Van 7-2 kwam de uitploeg terug tot 7-5 en leek er toch nog een spannende slotfase aan te komen. Helaas liet AZC het zover niet komen. De thuisploeg herpakte zich en kon in de slotfase van de wedstrijd nog eens driemaal scoren met een 10-5 nederlaag voor Poseidon ’56 tot gevolg.

Uitslag: AZC H5 – Poseidon ‘56 H1 10-5 (2-2; 2-0; 3-0; 3-3).

Doelpunten Poseidon ’56: Corné Schilt (4x) en Bastiaan Stolk (1x).