Waterpoloërs pakken de zege in laatste seconde

Niet in het statige monumentale zwembad aan de Van Maanenstraat, maar in het nieuwe zwemcentrum bij Zuidplein mochten de waterpoloërs van Poseidon ’56 hun opwachting maken voor de wedstrijd tegen de nummer 2 in de rangschikking, ZPC Rotterdam. De Rotterdammers bleken de afgelopen seizoenen altijd een maatje te groot voor de Ridderkerkse ploeg, maar ditmaal konden de bezoekers prima meekomen met de tegenstander met een daverende verrassing in de vorm van een winnend Poseidon-doelpunt in de slotseconde.

Poseidon ’56 steekt in een prima vorm en heeft afgelopen weken al behoorlijk wat punten kunnen sprokkelen. Met die goede vorm wilde de Ridderkerkse ploeg de huid duur verlopen tegen de angstgegner van de afgelopen twee seizoenen: ZPC Rotterdam. Dat pakte prima uit, na iets meer dan een halve minuut leidde Poseidon ’56 al. Hoewel ZPC Rotterdam direct terugsloeg, gaven de Ridderkerkers wel hun visitekaartje af.

Na de eerste kwart van de wedstrijd stond ZPC Rotterdam op een bescheiden 3-2 voorsprong. Een voorsprong die nog een halve periode standhield voordat de bezoekende ploeg opnieuw de score in evenwicht bracht. Daarna ontstond er een doelpuntloze status quo die tot diep in de derde periode standhield.

Via een strafworp kon Poseidon ’56 andermaal op voorsprong komen. ZPC Rotterdam had moeite om daar een antwoord op te formuleren en pas laat konden de Rotterdammers weer op gelijke hoogte komen. In tegenstelling tot eerdere edities kon ZPC Rotterdam het tij ditmaal niet keren en keek de thuisploeg aan het einde van de periode andermaal tegen een achterstand aan.

Vroeg in de vierde periode kon ZPC Rotterdam de achterstand voor een derde maal ongedaan maken en leek de wedstrijd te eindigen in een schaakspel met time-outs en een gelijke stand. De allerlaatste seconde van de wedstrijd leverde echter een daverende verrassing op met een winnend doelpunt voor Poseidon ’56.

Uitslag: ZPC Rotterdam H2 – Poseidon ‘56 H1 5-6 (3-2; 0-1; 1-2; 1-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Bastiaan Stolk, Maarten Stravers (beide 2x), Jurgen van den Elshout en Max Jansen (beide 1x).