Waterpolosters slikken behoorlijke nederlaag

De dames van Poseidon ’56 speelden afgelopen zaterdagavond een uitwedstrijd in Rozenburg tegen SG SCOMZeehondDuck. De posities in de stand deed vermoeden dat het een spannende wedstrijd ging worden, maar de thuisploeg had andere plannen en zette de bezoeksters vanaf het begin van de wedstrijd onder druk. Daarmee kon Poseidon ’56 niet of nauwelijks het eigen spel spelen en werden de Ridderkerkse dames getrakteerd op een 12-4 nederlaag.

SG SCOMZeehondDuck had duidelijk de zinnen gezet op het winnen van deze wedstrijd om los te komen uit de onderste regionen van de stand. Vanaf het eerste fluitsignaal werden de bezoeksters richting het eigen doel gedreven. Het leidde in minder dan geen tijd tot een 3-0 achterstand voor Poseidon ’56 en daarmee was de gifbeker nog niet leeg. Poseidon ’56 wist nog wel tot 3-1 te komen, maar daarna bleef de thuisploeg onophoudelijk aandringen met een 5-1 tussenstand tot gevolg na de eerste periode.

In het tweede kwart leek Poseidon ’56 zich enigszins te herstellen en werd de wedstrijd wat evenwichtiger. Hoewel de Ridderkerkse dames wel kansjes kregen werd de achterstand opgevoerd tot 7-1. In de slotfase van de tweede periode kon Poseidon ’56 alsnog een duit in het zakje doen en kwam de uitploeg terug tot 7-4 en leek de wedstrijd toch weer een echte wedstrijd te gaan worden.

SG SCOMZeehondDuck schakelde vanaf de derde periode een tandje terug, maar daar kon Poseidon ’56 niet van profiteren. Het wist aanvallen geen vuist te maken tegen de compacte en fysieke verdediging van de thuisploeg. SG SCOMZeehondDuck ging wat spaarzamer met de kansen om en dat leidde tot drie doelpunten voor de thuisploeg.

Met de 10-4 tussenstand was de wedstrijd gespeeld. De vierde periode was er een voor de statistieken. Poseidon ’56 bleef vruchteloos zoeken naar kansen en wist nog wel tweemaal het aluminium te raken. SG SCOMZeehondDuck drong niet echt meer aan, maar kon met twee afstandspoeiers het Ridderkerkse team nog wel meer pijn doen.

Uitslag: SG SCOMZeehondDuck Da1 – Poseidon ’56 Da1 12-4 (5-1; 2-3; 3-0; 2-0).

Doelpunten Poseidon ’56: Claudia Mook, Tonia Ruybroek, Nora Kamp en Danielle Slooter (alle 1x).