Wederom nederlaag voor HBM Dakbedekking/Taveri

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri hebben afgelopen zaterdag een derde nederlaag op rij geleden. In Leiden gingen de Ridderkerkers tegen het sterke Docos met 8-2 fors onderuit.

Anders dan de uitslag doet vermoeden was het krachtsverschil niet heel groot en waren er een aantal spannende en, voor de neutrale toeschouwer, aantrekkelijke wedstrijden te bewonderen.

Beide Ridderkerkse punten waren afkomstig van Patrick Weijers die na een matige start van het seizoen weer in vorm lijkt te komen. Hans Stapels, de laatste weken erg op dreef, speelde ook dit keer sterk maar wist dit niet in winstpartijen uit te drukken. Robert Beenes speelde nog wat onwennig met zijn nieuwe materiaal maar ging gaandeweg de middag steeds beter spelen. Al leidde dat nog niet tot winst.

Het dubbelspel wil nog niet vlotten dit seizoen. Normaliter is het koppel Beenes/Weijers moeilijk te verslaan maar wacht het dit seizoen nog op de eerste overwinning. En ook zaterdag ging het duo nipt ten onder.

Door de ruime nederlaag is HBM/Taveri de laatste plaats op de ranglijst wel heel erg genaderd. De formatie uit Ridderkerk bevindt zich nu op de voorlaatste plaats met slechts een punt voorsprong op hekkensluiter Avanti.

De ploeg uit Hazerwoude heeft zelfs een wedstrijd minder gespeeld. De komende week staat er voor de Ridderkerkers geen wedstrijd op het programma en zal er flink getraind gaan worden.