Winst voor HBM Dakbedekking/Taveri

Nadat de competitie voor de formatie uit Ridderkerk drie weken had stil gelegen stond er afgelopen vrijdagavond eindelijk weer een wedstrijd op het programma. Tegenstander was Papendrecht, de nummer twee van de ranglijst.

Waar er in de thuiswedstrijd nog eenvoudig met 8-2 werd gewonnen moesten de Ridderkerkers ditmaal in Papendrecht vol aan de bak. Na een 2-1 achterstand werd er uiteindelijk toch een 4-6 overwinning geboekt. Hans Stapels en Patrick Weijers waren beiden goed voor twee zeges in het enkelspel. Robert Beenes was eenmaal succesvol. Het dit seizoen nog ongeslagen koppel Beenes/Weijers leverde een degelijk dubbelspel af wat resulteerde in winst.

Door de minimale zege klom HBM/Taveri naar de vierde plaats op de ranglijst. Deze stand geeft echter een vertekend beeld daar de Ridderkerkers twee wedstrijden minder speelden dan de teams die er boven staan en de tweede plaats binnen handbereik is.

Komende vrijdagavond krijgt HBM/Taveri een uitgelezen mogelijkheid om verder te stijgen als er in Wateringen een inhaalwedstrijd op het programma staat tegen hekkensluiter Salamanders.