Zware nederlaag HBM Dakbedekking/Taveri

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri beleefden afgelopen vrijdagavond 17 maart 2023 een catastrofale avond in het eigen honk aan de da Costalaan.

Waar een ruime overwinning noodzakelijk was om de laatste plaats op de ranglijst te verlaten werd er echter tegen een directe concurrent in de strijd tegen degradatie, Gorkum, een zware nederlaag geleden, 1-9.

Vooraf kreeg de formatie uit Ridderkerk al een flinke tegenslag te verwerken daar Hans Stapels door een flinke griep niet van de partij kon zijn. Daar er echter geen geschikte vervanger kon worden gevonden stond er nog voor er een bal was geslagen reeds een 0-3 achterstand op het bord. Robert Beenes had last van een blessure en Patrick Weijers kende een totale off-day en bleven derhalve beiden puntloos.

Alleen het dubbelspel leverde voor de eerste keer dit seizoen een punt op voor het koppel Beenes/Weijers. Einstand derhalve 1-9 in het voordeel van de gasten uit Gorinchem.

Door de forste nederlaag is HBM Dakbedekking/Taveri nog vaster op de laatste plaats beland en lijkt degradatie onafwendbaar. Komende donderdag 23 maart 2023 speelt de formatie uit Ridderkerk in Zwijndrecht de streekderby tegen de sterke koploper Shot ’65. Het is nog maar de vraag of er in de vertrouwde samenstelling aangetreden kan worden.