Vakantieverhalen

Ridderkerkse vakantieverhalen deel 2: Mislukte goochelshow

Wat beleven de Ridderkerkers op vakantie? Over een paar weken is de zomervakantie ten einde. Langzamerhand komen steeds meer mensen terug van vakantie, waar ze leuke maar ook gekke momenten hebben beleefd. In deze korte serie vertellen we enkele verhalen over hoe Ridderkerkers vakantie vieren en wat ze allemaal hebben beleefd.

Ridderkerkse vakantieverhalen deel 2: mislukte goochelshow
Aan de voorzijde rolt een kinderwagen gestaag vooruit, terwijl twee kleine kinderen heen en weer langs hun moeder rennen. De moeder vertelt dat ze met het hele gezin op vakantie is geweest. “We zijn naar België geweest en dat was hartstikke leuk, want we hadden supermooi weer. Verder zijn we bij de bossen en op het strand geweest en verbleven we op een leuk park.” De vakantie betrof een weekend naar de Belgische plaats Hasselt. “Het was kort, maar in december gaan we nog een keer, maar dan op vakantie naar Kaapverdië.” Bij de vraag naar de mooiste reis, antwoordt de vrouw rap met Griekenland. “We gingen toen naar Lesbos. Dat is echt heel mooi, want je hebt er veel bergen en kunt genieten van de cultuur.”

Los van de mooie cultuur in Griekenland, had het gezin dichter bij huis ook nog een leuke ervaring meegekregen. “We gingen met zijn allen naar een goochelshow en dat liep niet helemaal hoe het moest.” De vrouw beschrijft hoe de goochelaar zakdoeken wilde laten verdwijnen, maar dit niet lukte, waardoor de truc in het water viel. “ Dat was wel een mooie belevenis. Wij hadden dit wel door, maar de kinderen gelukkig niet”, vertelt ze lachend.

Een vakantietip die deze vrouw nog aan iedereen meegeeft, is er eentje dicht bij huis: “In Nederland heb je ook veel mooie parken. Je hoeft niet altijd per se naar het buitenland te gaan om iets moois te hebben. De Veluwe heeft bijvoorbeeld prachtige parken en in ons land vindt je ook genoeg stranden en bossen als je daarvan houdt.”

Het interview is anoniem afgenomen, maar de desbetreffende personen zijn bekend bij de interviewer.

Door Willeke Havenaar