Gemeenteraadsverkiezingen 2022

1 op de 10 in Ridderkerk leeft in Armoede

Op zaterdag 29 januari 2022 werd in de derde aflevering van de wekelijkse serie Politiek Café in Verkiezingstijd gesproken met de ChristenUnie Ridderkerk.

Presentator Eric Harreman ontving in de tijdelijke studio van Radio Ridderkerk in het gemeentehuis drie kandidaten van de kieslijst van de ChristenUnie: Erna de Wolff (2), Tjalke Akema (3) en Barbara van der Breggen (5).

In het gesprek kwam verschillende onderwerpen naar voren, zoals de zondagsrust, duurzaamheid en het 30 kilometer per uur rijden in de hele gemeente, behalve op de ringwegen. 1 op 10 inwoners in Ridderkerk leeft in armoede, daar wil de ChristenUnie iets aan doen.

,,Die ene dag rust in de week is zo belangrijk voor een grote groep mensen in Ridderkerk’’, stelt Erna de Wolff.

,,Er zijn te weinig huizen voor starters en er zijn nog te veel straten binnen de bebouwde kom, waar het nog geen 30 kilometer per uur is. We vinden het belangrijk dat overheid en inwoners het samen doen. Preventie is daarbij heel belangrijk’’, aldus Barbara van der Breggen.

De definitieve kieslijst van de ChristenUnie is inmiddels bekend gemaakt, meer info op de website.

Luister hier de uitzending terug van Politiek Café in Verkiezingstijd met ChristenUnie Ridderkerk.

Volgende week zaterdag 5 februari 2022 is Leefbaar Ridderkerk te gast het radioprogramma Politiek Café in Verkiezingstijd.