Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Gemeenteraadsraadsverkiezingen op 14, 15 en 16 maart 2022

Woensdag 16 maart 2022 zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad. U mag dan stemmen. Zo bepaalt u mee welke raadsleden in de gemeenteraad komen.

De raadsleden beslissen de komende vier jaar over de plannen in Ridderkerk. U kunt stemmen op woensdag 16 maart van 7.30 tot 21.00 uur. Op maandag 14 en dinsdag 15 maart is een aantal stemlokalen ook open van 7.30 tot 21.00 uur. Eén van de coronamaatregelen waarmee we zorgen voor meer spreiding van de kiezers.

U heeft een stempas nodig. Deze ontvangt u uiterlijk woensdag 2 maart per post. U heeft ook een identiteitsbewijs nodig (een pas- poort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument). Dit identiteitsbewijs mag niet langer dan vijf jaar verlopen zijn.

De gemeente houdt u op de hoogte via ridderkerk.nl/verkiezingen. Waar stemt u voor? Wat doet de gemeenteraad? En waar houdt een gemeenteraadslid zich mee bezig? In aanloop naar de verkiezingen wordt de website steeds aangevuld met actuele informatie. Bijvoorbeeld over de locaties waar u kunt stemmen. Maar ook wat u kunt doen als u uw stempas kwijt bent. Na het sluiten van de stembureaus op 16 maart worden de (voorlopige) uitslagen ook zo snel mogelijk gepubliceerd op ridderkerk.nl.