Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Henk van Os wederom verkozen tot lijsttrekker Partij 18PLUS

Afgelopen maandag 6 december 2021 heeft de fractie van Partij 18PLUS ingestemd met de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. De kandidatenlijst wordt aangevoerd door de oprichter en wethouder van Partij 18PLUS, Henk van Os.

“Partij 18PLUS bestaat uit een grote groep Ridderkerkers die allemaal hetzelfde gemeen hebben. Ze willen hun steentje bijdragen om Ridderkerk mooier te maken voor iedereen. Deze kanjers ben ik dankbaar voor alles wat ze tot nu toe voor Ridderkerk gedaan hebben en met deze kanjers wil ik de komende raadsperiode weer aan de slag om de belangen van onze inwoners te behartigen” vertelt Henk van Os.

De top 10 van de kandidatenlijst wordt verder gevormd met op plek 2 de huidige fractievoorzitter Lucien Westbroek. Op plek 3 staat Fleur Stip gevolgd door nieuwkomer Nanda de Vormer op plek 4. Jeroen van Neuren vervolgt de lijst op plek 5. De voorzitter van de commissie Samen Wonen, John Stip staat op plek 6. Nog een nieuwkomer in de top 10 is Sara Griep op plek 7. Jeroen Sluimers staat op plek 8. Samantha Gerritse is eveneens nieuw in de top 10 en staat op plek 9. De top 10 wordt compleet gemaakt met Ewoud Mathlener op plek 10.

“Persoonlijk ben ik enorm trots dat we weer een lijst hebben samengesteld met Ridderkerkers die met beide benen in de samenleving staan. Van een leerkracht tot een kraanmachinist en van een ondernemer tot een data analist, maar het zijn vooral volksvertegenwoordigers met een hart voor Ridderkerk” vervolgt Henk van Os.

De uiteindelijke kandidatenlijst zal bestaan uit 25 Ridderkerkers en zal samen met het verkiezingsprogramma 2022-2026 gepresenteerd worden op 18 januari 2022 om 18:18 uur via verschillende kanalen. Tevens zal op dat moment de nieuwe website van Partij 18PLUS gelanceerd worden.