Gemeenteraadsverkiezingen 2022

’Samen gaan we’ Echt voor Ridderkerk

Op zaterdag 26 februari 2022 werd in de zevende aflevering van de wekelijkse serie Politiek Café in Verkiezingstijd gesproken met de lokale Ridderkerkse partij Echt voor Ridderkerk (EvR).

Presentator Eric Harreman ontving in de studio van Radio Ridderkerk de eerste vijf kandidaten van EvR: Cora van Vliet (1), Jim Kloos (2), Tissa v.d. Wege-van der Does de Bye (3), Emir Žigić (4) en Joey van Loon (5).

In het gesprek kwam verschillende onderwerpen naar voren, zoals onder andere betaalbare woningen, beter openbaar vervoer, betere voorzieningen in de Wmo, meer aandacht voor de jongeren met zorg en hogere veiligheid.

,,Op onze website kun je meer lezen over onze kandidaten, maar ook het verkiezingsprogramma en ook heel belangrijk wat we in de afgelopen vier jaar hebben bereikt. We doen de schoonmaakacties, optredens in de zorgcentra, acties voor een veilig verkeer en voor de jeugd. Daar hebben we een speurtocht mee gedaan en binnenkort komt er nog een boksclinic voor de iets oudere jeugd. Zo zijn we voortdurend bezig om naast politiek om Ridderkerk echt een stukje beter te maken’’, licht Cora van Vliet de betrokkenheid bij Ridderkerk toe.

,,Waar we ons echt zorgen om maken is, dat als het onderwerp van die ontsluitingsweg door de boomgaard op tafel komt, dan wijzen we dat af. Wij denken dat het zware vrachtverkeer buiten de gemeentegrenzen van Ridderkerk moeten worden gehouden, omdat ze nu ook wel naar de rijkswegen kunnen komen en het ook niet echt noodzakelijk is deze wegen te gaan gebruiken’’ aldus Jim Kloos.

Het verkiezingsprogramma ‘Samen gaan we’ en de definitieve kieslijst van de Echt voor Ridderkerk zijn inmiddels bekend gemaakt, meer info op de website.

Luister hier de uitzending terug van Politiek Café in Verkiezingstijd met Echt voor Ridderkerk.

Volgende week zaterdag 5 maart 2022 is de SGP Ridderkerk te gast het radioprogramma Politiek Café in Verkiezingstijd.