Gemeenteraadsverkiezingen 2022

CDA Ridderkerk lichtte verkiezingsprogramma toe

Op zaterdag 12 februari 2022 werd in de vijfde aflevering van de wekelijkse serie Politiek Café in Verkiezingstijd gesproken met de Ridderkerkse afdeling van het CDA.

Presentator Eric Harreman ontving in de studio van Radio Ridderkerk de eerste drie kandidaten van de kieslijst van het CDA: Ton Overheid (1), Victor Mijnders (2) en Marcella van der Heijde-Keijzer (3).

In het gesprek kwam verschillende onderwerpen naar voren, zoals nieuwbouw van levensloopbestendige woningen in Oostendam, geen weg door de Boomgaard, verbeteringen in het Sociaal Domein. Per wijk laat het verkiezingsprogramma zien wat het CDA wilt betekenen voor de inwoners.

,,Dat is echt de kracht van het CDA, dat we gewoon per wijk laten zien wat we willen. Wij halen al die ideeën en wensen over Ridderkerk op in wijken zelf, daar doen we het ook voor’’, begint Ton Overheid.

Victor Mijnders (2), Ton Overheid (1) en Marcella van der Heijde-Keijzer (3).

,,Het vertrouwen in de politiek is echt omlaag gedaan door onder andere zaken als de functie elders van Pieter Omtzigt en het hele lange formatieproces van het kabinet. Laten we zeker hopen dat de opkomst hoger is dan 4 jaar geleden. Toen was het net iets meer dan 54%. Ik begrijp dat juist niet. Je kunt in de wijken en straten van Ridderkerk bepalen waar we met ons dorp naar toe gaan, dus ga vooral stemmen’’, roept Victor Mijnders om naar de stembus te gaan op 14, 15 en 16 maart 2022.

,,In de afgelopen maanden ben ik langs de culturele instellingen en sportverenigingen gegaan om input te krijgen en te horen wat er speelt, wat gaat er goed, wat gaat er minder goed. Zo hoorden we bij de voetbal in Rijsoord, dat daar het parkeerterrein onveilige situaties oplevert. Daar maken we dan nu een speerpunt van, dat is waarvoor je hier zit’’, geeft Marcella van der Heijde-Keijzer een voorbeeld van de werkwijze van het CDA.

,,We hebben in de afgelopen vier jaar laten zien wat we kunnen en hopen op meer zetels dan de drie die we in de afgelopen periode hadden’’, aldus Ton Overheid.

Het verkiezingsprogramma en de definitieve kieslijst van het CDA zijn inmiddels bekend gemaakt, meer info op de website.

Luister hier de uitzending terug van Politiek Café in Verkiezingstijd met het CDA.

Volgende week zaterdag 19 februari 2022 is PvdA/GroenLinks Ridderkerk te gast het radioprogramma Politiek Café in Verkiezingstijd.