Op zaterdag 5 maart 2022 werd in de voorlaatste aflevering van de wekelijkse serie Politiek Café in Verkiezingstijd gesproken met de SGP.

Presentator Eric Harreman ontving in de studio van Radio Ridderkerk lijstrekker en raadslid Daan Kardol en raadslid en nummer drie van de kieslijst Kees van der Duijn Schouten van de SGP Ridderkerk.

In het gesprek kwam verschillende onderwerpen naar voren: veiligheid, leefbaarheid, wonen, goede zorg en de waarde die we hechten aan de dorpse gemeenschap.

,,Waar we de afgelopen vier jaar sterk op hebben ingezet is het onderhoud van de buitenruimte, het groen en dat mag wat de SGP betreft nog wat steviger. We hebben nu een pilot voor een jaar om het onkruid aan te pakken, maar wij vinden dat voor 1 jaar niet voldoende, dat moet structureel’’, vertelt Daan Kardol.

,,Principieel is voor ons zeker de zondagsrust. Daar hoeven we niet over te discussiëren’’, vertelt Kees van der Duijn Schouten. ,,Ja zaker, het is voor ons een collectief rustmoment. Dat is door God gegeven, maar ook voor sociaal economische motieven voor ons welzijn om de tijd te hebben om naar elkaar om te kijken. Er is een grote groep Ridderkerkers die op zondag naar de kerk gaat. Ik heb het ook in debat van Rijnmond en RTV-Ridderkerk benoemd. Zeven dagen per week 24 uur doorgaan is niet goed. Als het gaat om de uitputting van de aarde, daarvan zeggen we met zijn allen wat aan doen, maar als het gaat om het tempo waarin we met zijn allen leven, dan is het juist van waarde om een dag te hebben van rust’’, gaat Daan Kardol verder.

De SGP Ridderkerk gaat de verkiezingen in met als motto: Met Hart voor Ridderkerk. Inmiddels is er ook zelfs een speciale verkiezingswebsite.

Luister hier de uitzending terug van Politiek Café in Verkiezingstijd met SGP Ridderkerk.

Aanstaande zaterdag 12 maart 2022 is de Partij 18Plus te gast het radioprogramma Politiek Café in Verkiezingstijd.