Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Sta Op Voor Ridderkerk met Partij 18PLUS

Op zaterdag 12 maart 2022 werd in de voorlaatste aflevering van de wekelijkse serie Politiek Café in Verkiezingstijd gesproken met de Partij 18PLUS.

Presentator Eric Harreman ontving in de studio van Radio Ridderkerk lijsttrekker Henk van Os, Lucien Westbroek en Fleur Stip van de Partij 18Plus. Henk van Os is wethouder namens Partij 18Plus in het huidige college, Lucien Westbroek en Fleur Stip zijn beide raadslid in de huidige gemeenteraad en staan respectievelijk als nummers 1 tot en met 3 op de kieslijst voor de Partij 18Plus.

De kieslijst van Partij 18PLUS kent maar liefst 25 kandidaten. ,,Echt een mooie lijst met mensen uit de leeftijdsgroepen 18+, 30+, 40+, 50+, 60+ en 70+. Ook man/vrouw is ook goed verdeeld over de lijst heen. Daar zijn we erg trots op’’, bekijkt Henk van Os de kandidatenlijst.

Partij 18PLUS vindt dat er nog veel verbeterd kan worden aan de veiligheid in Ridderkerk. ,,Ik vind dat het nog niet veilig genoeg is in Ridderkerk. We hebben best wat meegemaakt in de afgelopen periode. Het zwembad is 1 van de punten die nog steeds bij mij op de radar staat. We hebben daar al wel veel verbetering gebracht, zoals een toegangspasjessysteem en er staan hekken. Daarnaast hebben we het preventief fouilleren en het messenverbod, maar het kan zeker nog beter. Meer wijkagenten, een BOA in elke wijk, dus er zijn echt nog wel wat slagen te maken’’, vertelt Lucien Westbroek.

,,We horen het echt van de bewoners dat er te weinig zichtbaarheid is van politie en boa’s. Dat werkt echt preventief en wij vinden dat daar extra inzet op moet komen’’, vult Henk van Os aan.

Partij 18PLUS maakt zich ook sterk voor een gezonde levensstijl. ,,Eigenlijk valt dat best tegen. Als je ook de cijfers ziet hoeveel obesitas er is. Daar is nog een enorme slag in te maken. Op gemeentelijk niveau kunnen we daar veel meer aan doen. Een stukje informatievoorziening over wat is nu gezond en wat is ongezond. We kunnen veel meer sporten, gezonder eten op scholen. Het is zo belangrijk voor een kind om al vroeg gezond te leven en dat door te zetten. Je haalt er zo veel uit voor een gezondere levensstijl’’, benoemt Fleur Stip wat beter kan.

In het gesprek kwam daarnaast meerdere onderwerpen naar voren. De Partij 18PLUS gaat de verkiezingen in met als motto: Sta Op Voor Ridderkerk.

Luister hier de uitzending terug van Politiek Café in Verkiezingstijd met Partij 18PLUS.

Dit was de laatste uitzending in het radioprogramma Politiek Café in Verkiezingstijd.