Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Negen lokale politieke partijen Ridderkerk op lijst Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bij de gemeente Ridderkerk hebben zich voor de deadline geen nieuwe partijnamen gemeld. Dit houdt in dat er geen nieuwe partij, zoals Ouderen Partij Ridderkerk, zich met een naam bij de gemeente heeft geregistreerd. Ook heeft de gemeente geen officiële afmeldingen gehad van bestaande partijen.

Update zaterdag 8 januari 2022:
D66 heeft alsnog besloten om niet deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Op papier zijn er dus negen partijen die deel nemen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen en wel Burger op 1, VVD, Christen Unie, Leefbaar Ridderkerk, CDA, Echt voor Ridderkerk, SGP, PvdA/Groen Links en Partij 18 Plus. Hierbij wordt PvdA Ridderkerk en Groen LInks Ridderkerk als één partij PvdA Groenlinks Ridderkerk aangehouden.

Maar op 31 januari 2022 is de Dag van de Kandidaatstelling en moeten alle partijen die mee willen doen, hun kandidatenlijst bij de gemeente Ridderkerk in leveren.

Hier kunnen zich ook nog partijen aanmelden die zich niet met een naam hebben laten registreren. De partijen krijgen dan alleen een nummer op de kieslijst. Dus Lijst 11, Lijst 12, enz. Dit zal op 4 februari 2022 bekend worden gemaakt.

Meer informatie over Gemeenteraadsverkiezingen, kijk dan op Gemeenteraadsverkiezingen | Verkiezingen | Kiesraad.nl.

Politiek Café in Verkiezingstijd

Zoals altijd in de periode voor de gemeenteraadsverkiezingen, zullen wij ook dit jaar weer elke week op zaterdag het programma Politiek Café in Verkiezingstijd maken op Radio Ridderkerk. In dit programma krijgt elke week,een politiek partij de kans om een uur, tussen 12.00 en 13.00 uur, lang zijn partijprogramma voor het voetlicht te brengen.

We zijn verheugd om te kunnen vertellen dat wij ook dit keer weer een speciale verkiezingsuitzending gaan maken in samenwerking met RTV Rijnmond. In overleg met de gemeente Ridderkerk is de datum vastgesteld op woensdag 2 maart 2022, om 18.00 uur in de raadszaal van het gemeentehuis.