Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Vervoer naar het stembureau met ANWB AutoMaatje Ridderkerk

Bent u minder mobiel en wilt u toch graag uw stem uitbrengen bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022? Vrijwilligers van ANWB AutoMaatje Ridderkerk staan klaar om u naar de stembus te brengen.

Op woensdag 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Alle inwoners van 18 jaar of ouder ontvangen een uitnodiging om hun stem uit te brengen. Ook op 14 en 15 maart is er binnen de gemeente extra gelegenheid om vervroegd te stemmen. Kijk op www.ridderkerk.nl of www.waarismijnstemlokaal.nl welke stembureaus op maandag 14 maart en dinsdag 15 maart al open zijn. Let op: misschien is het stembureau van uw keuze niet alle dagen open.

ANWB AutoMaatje Ridderkerk heeft vrijwillige chauffeurs beschikbaar die minder mobiele mensen veilig willen vervoeren. De vrijwilliger komt op het afgesproken tijdstip voorrijden, brengt u naar het stembureau en daarna weer naar huis.

Wie gebruik wil maken van vervoer naar de stembus kan contact opnemen met ANWB AutoMaatje Ridderkerk via 0180 – 432 350 of info@facetridderkerk.nl. Maak het liefst zo snel mogelijk, maar uiterlijk twee dagen van tevoren een afspraak. U betaalt voor het vervoer een kleine vergoeding aan de vrijwillige chauffeur van € 0,30 voor elke gereden kilometer.