Radio en TV

Winter3Daagse bij RTV-Ridderkerk

In de drie laatste winkeldagen voor de Kerst organiseert RTV-Ridderkerk een heuse Winter3Daagse vanuit het Winkelhart Ridderkerk. In samenwerking met het Winkelhart Ridderkerk wordt drie dagen lang producten ingezameld voor het goede doel, namelijk de FoodCompany Ridderkerk.

,,Met ons motto ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’ hopen we dat heel Ridderkerk gaat helpen om de klanten van de FoodCompany Ridderkerk ook een fijne Kerst te laten beleven. Steeds meer mensen in Ridderkerk hebben het moeilijk en kunnen juist dan een extra steuntje in de rug zeker gebruiken’’, vertelt Hans Magito, voorzitter van RTV-Ridderkerk.

Op vrijdag 21 december start de Winter3Daagse, die verder op zaterdag 22 december, inclusief de extra koopavond, en maandag 24 december wordt vervolgd met allerlei activiteiten in en om de voormalige Bruna winkel in het Winkelhart Ridderkerk.

Zoë Sabee

,,We gaan er zeker, met de hulp van alle Ridderkerkers, echt iets moois van maken. We hopen een heleboel producten in te kunnen zamelen voor de FoodCompany Ridderkerk. Er is een speciale lijst van producten die nu met name niet uitgedeeld kunnen worden aan de mensen, die gebruik maken van de FoodCompany. Ruim 1100 mensen in Ridderkerk worden wekelijks geholpen via de FoodCompany aan boodschappen. We hopen er met alle Ridderkerkers een geweldig mooie Kerst van te gaan maken.”

“Tijdens deze Winter3Daagse krijgen we de medewerking van heel veel artiesten en koren, die komen optreden. Ook ontvangen we bijzonder gasten in onze tijdelijke studio aan het Sint Jorisplein, waar ook de optredens worden gehouden onder de luifel. De winkeliersvereniging Winkelhart Ridderkerk helpt ons ook om deze actie mogelijk te maken en zorgt voor een mooi podium naast de luifel op het Sint Jorisplein en heeft de bekende zangeres Samantha Steenwijk gestrikt voor een optreden op zaterdag 22 december om 18.45 uur.”

“Op zaterdagmiddag zijn er ook al optredens van onder andere zanger Demy de Groot, het Fluit/Hobo Ensemble onder leiding van Annemarie Rijke en Diana Abspoel, zangeres Zoë Sabee, het SWS-KOOR, zanger Arno Kolenbrander (foto boven) en het Koor de Dukdalf. Uiteraard worden al onze radio-uitzendingen tijdens de Winter3Daagse live uitgezonden vanuit het Winkelhart Ridderkerk en gaan we daar vandaan ook diverse internet- en film-uitzendingen maken.  We hopen echt dat heel Ridderkerk mee zal doen met onze Winter3Daagse’’, besluit Hans Magito.

Winter3Daagse van RTV-Ridderkerk
Vrijdag 21 december 2018: 10.00 – 21.00 uur