Derde dag marathonradio-uitzending Winter4daagse

We zijn over de helft met de Winter4daagse. In de tijdelijke studio in het voormalige Dolcis winkelpand in de Jorishof verwachten we verschillende gasten, die langs komen om een bijdrage te leveren aan de uitzendingen.

Dinsdag 21 december was het weer druk met verschillende gasten. De derde dag werd afgetrapt door Roelie ’t Jong en zij ontving als eerste Mineke Boon en Angelique Bloemberg van Facet mantelzorg.

Mineke is senior mantelzorgconsulent bij Karaat Mantelzorg, coördinator Alzheimer Café en projectleider Dementie Vriendelijk Ridderkerk. Mineke vertrekt bij Facet per 1 februari 2022 en Angelique neemt het thema Dementie van haar over. Dementie Vriendelijk Ridderkerk gaat iemand anders overnemen.

In de dagen voor de Kerst zenden we uit op dinsdag 21 december van 10.00 tot 17.00 uur en op woensdag 22 december zenden we uit van 10.00 tot 20.00 uur.

Achter de schermen is de redactie, gastvrouw en de technische ploeg hard aan het werk om de radio-uitzendingen tot een succes te maken.

Rond het middaguur was Nieck Welschen, Top-Chef in ruste, te gast bij Hans Magito. Nieck is iemand met een enorme ervaring op culinair gebied. Met hem hebben we het over eten gehad en dat op zich is in deze periode al heel plezierig.

Om 14.00 uur is Ger Scholtens, voorzitter van het Minimaplatform, te gast bij Eric Harreman en Ruud de Boer. Het platform bestaat uit mensen die graag meedenken en kennis en ervaring meenemen over minima- en armoedebeleid. De leden zijn mensen die ondernemend en creatief zijn, bereid en in staat zijn om beleidsstukken te lezen, het gemeentebestuur met een frisse blik willen inspireren en daar tijd voor vrij kunnen maken.

Om 15.00 uur is Ruud Scheenjes – Winkelhart Ridderkerk. Met hem gaan we praten over attracties en centrumperikelen, wat speelt er allemaal in het centrum. Hoe gaat het met de verbouwing en hoe gaat het met de centrumring.