Overweldigend succes actie TOON JE HART Winter4daagse

Na vier dagen Winter4daagse blijkt dat de actie TOON JE HART een groot succes is geworden. Tot aan het einde werd op woensdagavond 22 december 2021 nog veel artikelen ingezameld bij de uitgangen van de supermarkten Jumbo, Lidl en Albert Heijn. Het resultaat was veel goed gevulde winkelkarren.

Deze actie is opgezet om de cliënten van de FoodCompany Ridderkerk en de Voedselbank een mooie Kerst te bezorgen.

Terugblik actie TOON JE HART

In het laatste uur van de radio-uitzending Winter4daagse waren Ruud Scheenjes, Winkelhart Ridderkerk, en Miriam Renzen van Food Company Ridderkerk in de studio om terug te blikken op deze succesvolle actie. In de afgelopen dagen werden duizenden artikelen gedoneerd door de gulle Ridderkerkse gemeenschap. De doelstelling is ruim gehaald en aan alle klanten van de Foodcompany kunnen nu mooie kerstpakketten worden uitgedeeld met nuttige levensmiddelen en gebruiksartikelen.

De organisatie denkt dat de huidige coronaperiode er voor heeft gezorgd voor de donatie van vele artikelen. Mensen lijken zich bewust dat het voor iedereen niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Veel mensen moeten iedere maand de eindjes weer aan elkaar knopen en dan kunnen ze een mooi gevuld kerstpakket goed gebruiken.

Ruud Scheenjes vond het wel jammer dat niet alle activiteiten konden doorgaan omdat er sinds afgelopen zondag weer een lockdown is in Nederland. De lockdown trof ook vele winkeliers in het Winkelhart Ridderkerk. Zij hadden zich zo verheugd op de verkooppiek zo vlak voor de feestdagen. Gelukkig kan de schade enigszins beperkt worden door het invoeren van Click en Collect.

Wethouder Marco Oosterwijk

Eerder waren burgemeester Anny Attema en wethouder Marten Japenga al te gast in onze Winter4daagse studio en op woensdagavond was ook wethouder Marco Oosterwijk te gast. Hij werd door de presentatoren Hans Magito en Eric Harreman bevraagd over de Ridderkerkrpas, extra (financiële) hulp voor mensen in de bijstand of met een uitkering. Wanneer hebben mensen recht op hulp van de Food Company Ridderkerk/Voedselbank en hoe komen ze daar terecht?

Natuurlijk werd ook even stil gestaan bij het nieuws wat dinsdag 21 december 2021 naar buiten kwam. Marco Oosterwijk geeft geen vervolg aan zijn wethouderschap in Ridderkerk. In een bericht aan alle raadsleden schrijft hij dat hij heeft besloten om zich niet opnieuw beschikbaar te stellen voor een eventueel toekomstig wethouderschap namens de SGP in de bestuursperiode na de raadsverkiezingen in 2022.

Radio-uitzendingen

In de tijdelijke studio in het voormalige Dolcis winkelpand in de Jorishof kwamen de afgelopen dagen verschillende gasten langs komen om een bijdrage te leveren aan de uitzendingen. Uiteraard hebben we in onze radio-uitzendingen heel veel leuke en gezellige Kerstmuziek gedraaid, maar onze reporters gingen ook langs met onze microfoon op verschillende locaties in het Ridderkerkse centrum.

Er zijn vier hele mooie radiodagen gemaakt met zo’n kleine 50 medewerkers die weer actief waren.

Actie TOON JE HART Winter4daagse

Food Company Ridderkerk, Kledingbank, RTV-Ridderkerk en Winkelhart Ridderkerk organiseerden deze actie nu voor de derde keer. Vorig jaar moesten we een jaartje overslaan in verband met de Coronamaatregelen. Dit jaar konden we gelukkig met de nodige aanpassingen toch aan de slag kunnen voor het goede doel.

Wendy Harreman van RTV-Ridderkerk, Miriam Renzen van Food Company Ridderkerk en Ruud Scheenjes van Winkelhart Ridderkerk