Winter4Daagse bij RTV-Ridderkerk

In de periode van 17 tot en met 22 december is er bij RTV-Ridderkerk weer een Winter4Daagse te beleven. In verband met de corona-ontwikkelingen is besloten om wel live vanuit het Winkelhart Ridderkerk uit te zenden, maar het evenement wordt wel op een sobere manier uitgevoerd. Dat betekent dus geen optredens van artiesten als Samantha Steenwijk of Ridderkerkse zangkoren en artiesten. Wel blijft voorop staan dat er wordt meegewerkt aan de inzamelingsactie ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’. Samen met Winkelhart Ridderkerk en FoodCompany Ridderkerk wordt gehoopt dat heel Ridderkerk haar hart zal laten spreken en iets wil doen voor een ander tijdens deze bijzondere Kerstdagen.

“In de tijdelijke studio in het voormalige Dolcis winkelpand in de Jorishof verwachten we wel verschillende gasten, die langs komen om een bijdrage te leveren aan de uitzending. Zo verwachten we mensen uit de politiek en maatschappelijke organisaties om het belang van de actie te ondersteunen, maar ook een kok die komt vertellen hoe we met de ingezamelde spullen toch een eenvoudige, maar wel mooi kerstdiner op tafel kunnen zetten. We hopen dat heel Ridderkerk gaat helpen om de klanten van de FoodCompany/Voedselbank Ridderkerk ook een fijne Kerst te laten beleven. Steeds meer mensen in Ridderkerk hebben het moeilijk en die kunnen juist nu een extra steuntje in de rug zeker gebruiken”, vertelt Wendy Harreman, eindredacteur van de Winter4Daagse vanuit RTV-Ridderkerk.

Wendy Harreman, eindredacteur van de Winter4Daagse

Op vrijdag 17 december start de Winter4Daagse om 10.00 uur live vanuit het Winkelhart Ridderkerk, waar een eigen radiostudio is opgebouwd.

“We gaan er 4 hele mooie radiodagen van maken met zo’n kleine 50 medewerkers die dan weer actief zijn. We beginnen al in het laatste weekend voor de Kerst. Op vrijdag 17 december starten we om 10.00 uur en zenden we al onze reguliere programma’s uit vanuit het Winkelhart tot 17.00 uur. Ook op zaterdag is het van 10.00 tot 17.00 uur. In de dagen voor de Kerst zenden we uit op dinsdag 21 december van 10.00 tot 17.00 uur en op woensdag 22 december zenden we uit van 10.00 tot 20.00 uur. Wat er ter plaatse gebeurt zal ook via onze website en social media-kanalen worden gecoverd. Uiteraard hebben we in onze radio-uitzendingen heel veel leuke en gezellige Kerstmuziek, maar gaan we ook langs met onze microfoon op verschillende locaties in het Ridderkerkse centrum en hebben we bijzondere gasten in onze studio”, besluit Wendy Harreman.