Radio en TV

Voedselbank-actie groot succes

De actie ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’ van RTV-Ridderkerk, Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany Ridderkerk en BIZ Winkelhart Ridderkerk is wederom een groot succes geworden.

Ondanks de energiecrisis en hoge inflatie hebben de inwoners van Ridderkerk zich van hun beste kant laten zien. In totaal zijn er ruim 12.000 producten ingezameld.

,,Dit is zoveel, dat de 560 gezinnen die gebruik maken van de Voedselbank/FoodCompany, de komende maanden meerdere keren extra producten uitgereikt krijgen”, vertelt Miriam Renzen van de Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany Ridderkerk.

Tijdens de actie ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’ werden de inwoners van  Ridderkerk opgeroepen om levensmiddelen te doneren voor de minima van Ridderkerk. RTV-Ridderkerk omlijste de inzameling met locatie-uitzendingen vanuit het voormalig Dolcis-pand onder de naam Winter5Daagse. BIZ Winkelhart Ridderkerk ondersteunde de actie met het beschikbaar stellen van het pand en materialen en zorgde voor een leuke gezellige kerstsfeer in het Winkelhart.

Tijdens de actie was er ook een tweedehands speelgoedwinkel waar de Verjaardagstas speelgoed verkocht om cadeaubonnen te kunnen kopen voor de pubers waarvan de ouders afhankelijk zijn van de Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany Ridderkerk. Ook deze actie is een groot succes geworden. Het doel van 180 kaarten is ruim overschreden. De teller bleef pas stilstaan bij 185 kaarten.

Foto’s: Roelie ’t Jong en Wendy Harreman