Radio en TV

Winter5Daagse bij RTV-Ridderkerk

In de periode van 16 tot en met 24 december 2022, verdeeld over 5 dagen, is er bij RTV-Ridderkerk weer een Winter5Daagse te beleven.

Onder het motto “Toon je hart, doe iets voor een ander” is ook dit jaar de samenwerking gezocht met de Voedselbank Ridderkerk/Foodcompany Ridderkerk en BIZ Winkelhart Ridderkerk. In deze periode worden zoveel mogelijk voedingsmiddelen ingezameld om de mensen die het minder breed hebben ook een mooie Kerst te geven. Daarom wordt in het voormalig Dolcis-pand een centraal inzamelpunt voor voedingsmiddelen, een radiostudio en een 2ehands speelgoedwinkel ingericht. RTV-Ridderkerk verzorgt 5 dagen lang live-uitzendingen vanuit het Winkelhart Ridderkerk, waarbij de inzamelingsactie voor het goede doel centraal staat.
In de tijdelijke studio komen diverse gasten langs om een bijdrage te leveren aan de uitzending.

Gasten uit de politiek en maatschappelijke organisaties om het belang van de actie te ondersteunen, maar ook een kok die gaat vertellen hoe we met de ingezamelde spullen toch een mooi kerstdiner op tafel kunnen zetten.

,,Met het motto ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’ vragen we of alle Ridderkerkers iets voor een ander willen doen tijdens deze bijzondere Kerstdagen. Wij hopen dat heel Ridderkerk gaat helpen om de klanten van de Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany ook een fijne Kerst te laten beleven. Steeds meer mensen in Ridderkerk hebben het moeilijk. We hebben corona dan wel grotendeels achter ons kunnen laten, maar met de energiecrisis en de hoge inflatie komen toch steeds meer mensen in de financiële problemen en die kunnen juist dan een extra steuntje in de rug zeker gebruiken’’, vertelt Wendy Harreman, eindredacteur van de Winter5Daagse vanuit RTV-Ridderkerk.

Op vrijdag 16 december klinkt om 13.00 uur het startschot voor 38 uur live Winter5Daagse-radio vanuit het Winkelhart Ridderkerk, waarbij in het voormalige Dolcis-pand aan het eind van de Jorishof een eigen radiostudio is opgebouwd.
Tijdens de Winter5Daagse zamelt RTV-Ridderkerk zelf ook muziek in. Help mee met aanvullen van de muziekdatabase van de lokale omroep.

,,We gaan er 5 hele mooie radiodagen van maken met zo’n dik 35 medewerkers die dan weer actief zijn. Dit jaar zenden we 5 dagen uit, verdeeld over 8 dagen. Dit zijn dezelfde dagen als die van de inzamelingsactie. We beginnen al in het weekend voor de Kerst. Op vrijdag 16 december starten we om 13.00 uur en zenden we al onze programma’s uit vanuit het Winkelhart tot 18.00 uur. Op zaterdag 17 december is dat van 08.00 tot 17.00 uur. In de dagen voor de Kerst zenden we uit op donderdag 22 december van 13.00 tot 18.00 uur, op vrijdag 23 december, wanneer het ook koopavond is, zender we uit van 10.00 tot 20.00 uur en tot slot zijn we er op zaterdag 24 december van 08.00 tot 17.00 uur live bij. Wat er ter plaatse gebeurt wordt uiteraard ook via onze website en social media-kanalen gecoverd. Uiteraard hebben we in onze radio-uitzendingen heel veel leuke en gezellige Kerstmuziek, maar gaan we natuurlijk ook met onze microfoon langs op verschillende locaties in het Ridderkerkse centrum, zoals bij de inzamelpunten en de schaatsbaan. We zijn blij dat we onze krachten weer hebben kunnen bundelen met BIZ Winkelhart Ridderkerk en de Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany. We hopen op deze manier samen voor de minima in Ridderkerk veel te kunnen betekenen met ons gezamenlijke steuntje in de rug. Met elkaar en voor elkaar.’’, besluit Wendy Harreman.

Op foto boven, v.l.n.r.: Arianne Ripmeester en Miriam Renzen (Voedselbank Ridderkerk/FoodCompany Ridderkerk), Hans Magito en Wendy Harreman (RTV-Ridderkerk) en Ruud Scheenjes (Winkelhart Ridderkerk).

Winter5Daagse bij Radio Ridderkerk
Vrijdag 16 december 2022: 13.00 – 18.00vuur